دوشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۹۴۷۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

ارزش ۸ درصدی صنایع غذایی و آشامیدنی در صادرات غیرنفتی

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت اظهار داشت: از لحاظ وزنی در سال 1397، 1.7 درصد از صادرات غیرنفتی مربوط به صنعت غذا و آشامیدنی بوده است اما از لحاظ ارزشی حدود 8 درصد صادرات غیرنفتی متعلق است .

مهدی صادقی نیارکی، در همایش روز جهانی غذا که در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع تغذیه‌ای کشور برگزار شد با بیان این مطلب گفت: در آخرین شاخصی که گرسنگی جهانی غذا منتشر کرده است، از سال 1992 میلادی تا سال 2019 این شاخص از 17.5 به 7.9 کاهش پیدا کرده است و این نشان دهنده پیشرفت قابل توجه کشور در بهبود وضعیت گرسنگی است.
وی ادامه داد: کمتر از یک سوم غذای کشور در حوزه صنعت غذای کشور، فرآوری می شود و بیش از 2 سوم به صورت مصارف تازه خوری یا سایر به بهره برداری می رسد و استفاده می شود.
صادقی نیارکی با اشاره به اینکه اسید ترانس در روغن نباتی بالای 10درصد بوده است ، گفت:امروزه با فعالیت ها و پیشرفت های انجام شده به کمتراز 2درصد کاهش پیدا کرده و در برنامه آینده صنعت ، زیرو ترانس دنبال می شود.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو وسازمان ملی استاندارد بازنگری در مصرف شکر، روغن و نمک داشته است گفت:صنعت غذای کشور بیشترین همکاری را در انطباق با استانداردهای جدید داشته است.
صادقی نیارکی با اشاره به اینکه حدود 3 میلیارد دلار صادرات صنعت غذایی انجام می شود گفت: این رقم قابل توجهی در صادرات غیر نفتی است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: از لحاظ وزنی در سال 1397، 1.7 درصد از صادرات غیرنفتی مربوط به صنعت غذا و آشامیدنی بوده است اما از لحاظ ارزشی حدود 8 درصد صادرات غیرنفتی متعلق است به صنعت غذا و این به معنا است که صنعت غذ تا انتهای زنجیره کامل شده و خودرا با اصول نوین بازار یابی منطبق کرده است.
نیارکی بیان کرد: این جز افتخارات ماست که بتوانیم جامعه سالم داشته باشیم و غذاهای فرا سودمند و توسعه صادرات و تثبیت اشتغال صنعتی داشته باشیم .
وی گفت:ما خودرا درراستای شعار جهانی روز غذا متعهد می‌دانیم و آماده همکاری و برگزاری نشست‌های مشترک برای این مهم هستیم.

(دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸) ۰۸:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها