شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۹۴۴۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۹۵۰۰ تراکتور و کمباین کشاورزی کارت سوخت دریافت کردند

رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی چهار ماه اخیر برای ۹ هزارو ۵۰۰ تراکتور و کمباین کشاورزی سه استان کشور کارت سوخت صادر شده است.

«کامبیز عباسی» افزود: صدور کارت سوخت ماشین آلات کشاورزی از ابتدای مردادماه امسال به صورت آزمایشی در سه استان سمنان، تهران و کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد و اکنون به ۱۵ استان کشور تسری یافته است.
وی با بیان اینکه با این اقدام وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان سراسر کشور می توانند از مزایای کارت سوخت همانند سایر خودروها بهره مند شوند اظهارداشت:  امیدواریم تا پایاین برنامه ششم توسعه همه کمباین ها و تراکتورهای کشور کارت سوخت دریافت کنند.
وی گفت: سوخت ماشین آلات کشاورزی در فضای کارت بانکی فعال شده است
به گفته وی، این اقدام با همکاری دستگاه های مختلف از جمله پلیس راهور ناجا، شرکت پخش فراورده های نفتی کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرایی شده است.
۲۵۰ هزار دستگاه ماشین کشاورزی پلاک گذاری شد
رئیس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی تصریح کرد: در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در مجموع  ۲۵۰ هزار دستگاه انواع کمباین و تراکتور بخش کشاورزی پلاک گذاری شده است.
وی افزود:  تا پیش از سال ۹۲ ماشین آلات پلاک شده حدود ۲۰ هزار دستگاه بود اما در مدت ۶ سال اخیر ۲۲۱ هزار دستگاه انواع تراکتور و کمباین کشاورزی پلاک گذاری شده است.
عباسی گفت: آمارها نشان می دهد که وضعیت پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی در دولت تدبیر  و امید از رشد ۱۰ برابری برخوردار بوده است.
وی افزود: تحویل سوخت ماشین آلات کشاورزی به کشاورزان این استان ها بر مبنای کارت سوخت و پلاک، مشابه حوزه خودروی کشور انجام می شود.
عملیات صدور کارت سوخت به دارندگان ماشین‌های کشاورزی پلاک‌گذاری شده در استان‌های سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و تهران از مردادماه سال ۹۸ شروع شد.

(شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸) ۱۵:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها