شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۹۴۳۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

قاچاق دام محدود شد/کاهش ۱۰ هزار تومانی نرخ گوشت قرمز در بازار

ملکی گفت: با توجه به تثبیت قیمت دلار و افزایش نظارت‌ها در مرز‌های کشور، قاچاق دام به طور محدود در حال انجام است.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوسفندی در سه هفته اخیر ۱۰ هزار تومان کاهش داشته است، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۸۶ تا ۸۸ هزار تومان به مغازه‌دار و با احتساب ۱۰ درصد سود معادل ۹۶ تا ۹۸ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.
 
او گفت: اگر چه با آغاز فصل سرما مصرف پروتئین افزایش می‌یابد، اما به سبب کاهش قدرت خرید افراد، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت گوشت در بازار مجدد افزایش یابد.
 
ملکی بیان کرد: علی رغم کاهش ۱۰ هزار تومانی نرخ گوشت گوسفندی و ۲۰ هزار تومانی گوشت گوساله در هفته‌های اخیر همچنان انتظار اُفت مجدد قیمت در بازار را داریم.
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: با توجه به پشت سر گذاشتن عید قربان و ایام محرم و صفر که تقاضا برای دام سبک بیشتر بود از این رو داشته‌هایمان رو به تقلیل است که با این وجود اظهار نظر برخی افراد مبنی بر انباشتگی دام در واحد‌های دامداری صحت ندارد.
 
 
او در واکنش به اظهارنظر برخی مسئولان پیرامون صادرات دام, بیان کرد: برخی افراد سودجو با بیان اظهاراتی مبنی بر انباشتگی دام به دنبال دریافت مجوز صادرات هستند در حالی که با آغاز صادرات، مجدد شاهد تلاطمات قیمت در بازار خواهیم بود.
 
ملکی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام گفت: بر اساس آخرین اطلاعات نیرو‌های مرزبانی به نحو مطلوبی بر مرز‌های کشور کنترل دارند که این امر در کنار تثبیت قیمت دلار موجب شده انگیزه خروج غیرقانونی دام از قاچاقچیان سلب شود.
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۳۹ تا ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به کنترل قاچاق قیمت هر کیلو دام نسبت به یک ماه اخیر ۷ تا ۸ هزار تومان در بازار کاهش داشته که با استمرار روند جلوگیری از قاچاق دام و ازدیاد عرضه پیش بینی می‌شود که روند افت قیمت در بازار استمرار یابد.
 
او در پایان با بیان اینکه کمبودی در عرضه دام نداریم، تصریح کرد: با توجه به کنترل قاچاق، عرضه دام در میادین در حال انجام است و کمبودی در این زمینه احساس نمی‌شود.
(شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸) ۰۹:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها