پنج شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۹۴۱۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

طرح اوراسیا، زمینه ساز سرمایه گذاری های خارجی در ایران

آرگون گفت: اجرای طرح اوراسیا، می‌تواند زمینه را برای سرمایه گذاری های خارجی فراهم کند.

عباس آرگون عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره مزیت‌های عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی  اوراسیا، اظهار کرد: اجرای طرح اوراسیا، می‌تواند زمینه را برای سرمایه گذاری های بیش تر در ایران فراهم کند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه اجرای طرح اوراسیا می‌تواند روابط اقتصادی را بین این کشور‌ها با ایران بهبود و توسعه بخشد، تصریح کرد: اجرای این طرح می‌تواند فرآیند صادرات و امور گمرکی ایران را تسهیل ببخشد.
آرگون با تاکید بر اینکه اجرای طرح اوراسیا می‌تواند به فرآیند حمل و نقل کمک رسان باشد، افزود: موضوع حمل و نقل، یکی از موضوعات مهم در کشور است که اجرای این طرح، می‌تواند به این امر کمک کند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریمی در کشور، اتصال ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند مشکلات زیر ساختی بسیاری همچون صنعت، حمل و نقل و سیستم بانکی را در کشور مرتفع کند. چرا که صادرکنندگان می‌توانند از تعرفه ترجیحی یا صِفر صادراتی استفاده کنند.
به گفته آرگون، اجرای طرح اوراسیا می‌تواند کاهش نرخ ارز را نیز به همراه داشته باشد که این امر به افزایش ارزش پول ملی کمک قابل توجهی خواهد کرد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در ادامه گفت: اتصال ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا همچنین وابستگی ایران به نفت را کاهش داده و فعالیت تجاری ایران را به سمت صادرات محصولات غیرنفتی سوق خواهد داد.

(پنج شنبه ۹ آبان ۱۳۹۸) ۱۱:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها