پنج شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۹۴۰۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش مقطعی قیمت گوجه فرنگی در بازار/کمبودی در عرضه میوه های پاییز وجود ندارد

کارگر گفت:با توجه به جابه جایی فصل و پایان فصل برداشت گوجه فرنگی اطراف شهر، قیمت این محصول با نوساناتی روبرو شده است.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به تداخل میوه های نوبرانه پاییز و میوه های تابستانه، بازار از آرامش نسبی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های نوبرانه پاییز وجود ندارد، افزود: هم اکنون هر کیلو انار با قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۹ تا ۱۶ هزار تومان، انگور بی دانه زرد ۵ تا ۱۱ هزار تومان، انگور مهری ۳ تا ۵ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۴ تا ۶ هزار تومان، پرتقال شمال یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال ناول جنوب ۷ تا ۱۰ هزار تومان، لیموشیرین ۳ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار تومان، خرمالو کرج ۵ تا ۹ هزار تومان، سیب گلاب پاییزه ۳ تا ۷ هزار تومان، نارنگی تخم ژاپنی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار، نارنگی انشو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.
کارگر با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: قمت کنونی هر کیلو خیار بوته‌ای ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، خیار گلخانه ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب لبنانی زرد ۳ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب لبنانی قرمز ۳ تا ۶ هزار تومان، گلابی بیروتی ۹ تا ۱۷ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۱۰ تا ۲۱ هزار تومان، هلو انجیری ۴ تا ۹ هزار تومان، هلو هسته جدا ۴ تا ۸ هزار تومان، پسته تازه ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، طالبی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هندوانه ۴۰۰ تا یک هزار تومان است.
این مقام مسئول از ثبات نرخ موز در بازار خبر داد و افزود: اگرچه در هفته‌های گذشته قیمت موز با نوساناتی در بازار روبرو شد، اما هم اکنون هر کیلو موز با نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود که با نرخ هفته گذشته تفاوتی نداشته است.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو بادمجان دلمه‌ای یک هزار تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه‌ای ۳ تا ۵ هزار و ۵۵۰۰ تومان، پیاز قرمز ۲ تا ۳ هزار تومان، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، چغندر قند ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی ترشی ۲ تا ۴ هزار تومان، سیر خشک ۷ تا ۱۳ هزار تومان، سیب زمینی ۲ تا ۴ هزار تومان، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، فلفل تند ریز ۴ تا ۸ هزار تومان، فلفل شیرین ۵ تا ۱۰ هزار تومان و فلفل دلمه سبز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.
وی با اشاره به نرخ سایر انواع صیفی در میدان مرکزی میوه و تره بار بیان کرد: هر کیلو کدو حلوایی با نرخ ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو پیچ سالادی ۲ تا ۴ هزار تومان، کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، کدو مسمایی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم بروکلی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان، گل کلم یک هزار تا ۳ هزار تومان، لوبیا سبز ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، لیمو ترش سنگی ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و هویج یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.
کارگر با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گوجه فرنگی در سطح بازار وجود ندارد، افزود: با توجه به جابه جایی فصل و پایان فصل برداشت گوجه فرنگی اطراف شهر، قیمت این محصول با نوساناتی روبرو شده است.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران نوسان قیمت گوجه فرنگی در بازار را مقطعی دانست و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است که با عرضه مناسب محصول از جنوب در روز‌های آتی، بازار به تعادل می‌رسد.
وی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و سبزی خوردن ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.
کارگر در پایان قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با وجود انبوه میوه‌های زمستانه همچون نارنگی، لیموشیرین، سیب و پرتقال جنوب و فراوانی تولید پیش بینی می‌شود که ازدیاد تقاضا به مناسبت آغاز جشن‌ها و مراسم‌ها تاثیری در نوسان بازار نداشته باشد.

(پنج شنبه ۹ آبان ۱۳۹۸) ۰۸:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها