چهارشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۹۳۹۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

نصب نرخ‌نامه «آبی و زرد» در نانوایی‌ها از شنبه الزامی شد

رئیس اتاق اصناف تهران با اعلام خبر آغاز بازرسی‌های ویژه مخصوص نانوایی‌ها از یکشنبه، بر الزامی بودن نصب نرخ‌نامه ۲ رنگ آبی و زرد در نانوایی‌های پایتخت تاکید کرد و گفت: با هرگونه تخطی از این نرخ‌نامه به شدت برخورد خواهد شد.

قاسم نوده فراهانی با اعلام آغاز بازرسی‌های ویژه از نانوایی‌های تهران از روز یکشنبه 12 آبان ماه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، اتحادیه مربوطه، اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داده است و مقرر شده تمامی نانوایان پایتخت تا روز شنبه نرخ نامه‌ای که در 2 رنگ زرد و آبی تهیه شده در نانوایی‌ها و در معرض دید عموم نصب کنند.
رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: بر همین اساس از روز یکشنبه، بازرسی‌های ویژه اتاق اصناف تهران با همکاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و سازمان صنعت، معدن آغاز خواهد شد و نانوایانی که نرخ نامه مذکور را نصب نکرده و از این نرخ‌نامه تخطی کرده باشند، به عنوان گرانفروشی در وهله اول اخطار دریافت می‌کنند و در صورت تکرار، سهمیه آرد آن‌ها قطع خواهد شد و در مرحله آخر نیز اقدام به پلمپ واحد مذکور می‌شود.
وی تاکید کرد: در این نرخ‌نامه‌ها که در 2 رنگ زرد و آبی کمرنگ تهیه شده، وزن چانه و نرخ مصوب نان مشخص شده است؛ رنگ زرد برای نانوایی‌هایی است که آرد نیمه یارانه‌ای دریافت می‌کنند و در اصطلاح آزادپز هستند و نرخ نامه آبی کمرنگ برای نانوایی‌های دولتی است که آرد دولتی به آن‌ها تخصیص داده می‌شود.
فراهانی با تاکید بر اینکه نرخ نان با مشارکت نانوایان اصلاح شده است افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی انجام شده از سوی اتحادیه مربوطه به نانوایان، این انتظار وجود دارد که از روز شنبه تمامی نانوایی‌های سطح پایتخت، اقدام به نصب نرخ‌نامه مذکور کنند و به هیچ وجه از قیمت‌های مصوب تخطی نکنند چراکه بازرسی‌ها برای اطمینان از رعایت قیمت‌های مصوب نان از روز یکشنبه تشدید خواهد شد و با هرگونه تخلف در این بخش به شدت برخورد می‌شود.
به گفته رئیس اتاق اصناف، در مرحله بعد قرار است، قیمت و نرخ نان‌های حجیم نیز ساماندهی شود و اطلاعات تکمیلی در این خصوص اعلام خواهد شد.

(چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸) ۱۲:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها