چهارشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۹۲۹۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایلنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تولید ماهی قزل آلا در سال جاری

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: در تولید ماهی قزل آلا طبق برنامه ششم توسعه پیش رفته ایم و پیش بینی می‌کنیم ۱۵ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

حسین عبدالحی در رابطه با میزان تولید ماهی قزل آلا در سال ۹۷ اظهار کرد: در سال ۹۷ حدود ۱۷۰ هزار تن تولید ماهی قزل‌آلا داشتیم و رتبه اول تولید این ماهی در آب شیرین را در دنیا داریم.
 
وی افزود: در حال حاضر تقریبا در هر ۳۲ استان کشور ماهی قزل آلا تولید می شود.
 
عبدالحی درباره میزان تولید ماهی قزل آلا در سال ۹۸، تصریح کرد: در تولید قزل آلا طبق برنامه ششم توسعه پیش رفته ایم و پیش بینی می‌کنیم ۱۵ درصد افزایش تولید داشته باشیم.
 
معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در رابطه با بازار تجاری و صادراتی قزل آلای ایران اذعان کرد: ماهی قزل آلا عمدتا به روسیه، امارات و عمان صادر می‌شود و میزان صادرات حدود ۱۰ هزار تن است.
 
وی با اشاره به تولید ماهیان خاویاری در کشور گفت: در زمینه ماهیان خاویاری سال گذشته حدود ۲۸۰۰ تن گوشت و ۶ تن خاویار پرورشی تولید داشتیم و در تولید خاویار پرورشی رتبه سوم را پس از چین و ارمنستان داریم.
 
عبدالحی با تاکید بر اینکه ماهی خاویاری بازار خوبی در داخل و خارج دارد، خاطرنشان کرد: ۱۲۶مزرعه فعال تولید ماهیان خاویاری در کشور داریم و پیش بینی می‌کنیم تا دو سال آینده تعداد این مزارع را به ۲۰۰ مزرعه افزایش دهیم.
(چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸) ۱۵:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها