سه شنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۹۲۶۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ضرورت مبارزه به موقع با هجوم احتمالی ملخ‌ها

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: بارش‌های سال گذشته، سرزمین‌های جنوبی ایران را به محیطی مناسب برای هجوم ملخ‌ها تبدیل کرده است. تأخیر سابق سازمان حفظ نباتات هم موجب زاد و ولد ملخ‌های قبلی شده است. باید با ملخ‌ها به موقع مبارزه کنیم.

علی ابراهیمی  در مورد پیش‌بینی احتمالی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر هجوم ملخ‌ها به سرزمین‌های جنوب و جنوب‌غربی ایران گفت: سال گذشته با هجوم ملخ‌ها مواجه شدیم و کمیسیون کشاورزی مجلس گروه‌هایی را به مناطق اعزام کرد تا وضعیت را بررسی کنند. منشأ هجوم ملخ‌های قبلی داخلی نبود و خوشبختانه با تمهیداتی که انجام شده بود بخشی بزرگی از این هجوم مهارشد.
 
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: سال گذشته، سازمان حفظ نباتات کشور و جهاد کشاورزی آمادگی هجوم ملخ‌ها را نداشتند به همین علت مبارزه با این بحران با تأخیر انجام شد. در واقع، سازمان حفظ نباتات، تجهیزات خود را دیر آماده کرد. سال گذشته، اعتباراتی که قرار بود برای سم‌ و سم‌پاشی پرداخت شود به موقع پرداخت نشد. سازمان نباتات دست آخر مجبور شد که بخشی از اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی را به تهیه سم اختصاص دهد.
 
ابراهیمی ضمن تأیید آمادگی سازمان نباتات و وزارت جهاد کشاورزی در مبارزه با هجوم احتمالی ملخ‌ها گفت: از یک طرف بارش‌های سال گذشته، سرزمین‌های جنوب و جنوب غربی ایران را به محیطی مناسب برای هجوم ملخ‌ها تبدیل کرده است. از طرف دیگر تأخیر سابق سازمان نباتات و وزارت جهاد کشاورزی موجب زاد و ولد ملخ‌های قبلی شده است.  با این  حال کمیسیون کشاورزی مجلس در این مورد اعلام آمادگی کرده است. امسال باید بسیار مراقب باشیم و در مبارزه با ملخ‌ها به موقع عمل کنیم  وگرنه ممکن است این ملخ‌ها در دو مرحله برای سال زراعی ما خطرناک باشند.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی بوشهر در  گفت‌وگو با ایسنا گفته است که بر اساس گزارشات دریافتی از فائو و هشدارهای صادره، و با توجه به شرایط اقلیمی مطلوب برای تکثیر ملخ‌های صحرایی در کشورهای پاکستان و شبه قاره هند و شبه جزیره عربستان، مجددا در سه ماه آخر سال جاری، سطح وسیعی از مناطق جنوب، جنوب غربی و شرقی کشور با هجوم و تکثیر گسترده ملخ‌های صحرایی مورد تهدید قرار خواهد گرفت.
(سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸) ۱۲:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها