یکشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۸:۳۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۹۲۲۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آفت مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های گلستان‌ کنترل شد

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که با همکاری باغداران و برخی اقدامات بیولوژیک، جمعیت آفت مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های استان کاهش یافته و خطر شیوع آن کنترل شد.

مختار مهاجر روز یکشنبه در نشست کارگروه پدافند غیرعامل جهادکشاورزی استان با موضوع بررسی تهدید آفت مگس مدیترانه ای باغ‌های گلستان و راهکارهای مقابله با آن در فرمانداری بندرگز اظهار داشت: با وجود کنترل شیوع این آفت، خطر انتقال آن به باغهای دیگر در امسال و سال های بعد وجود دارد.
وی تاکید کرد که باید با برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی برای باغداران و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها نسبت به شناسایی باغ‌های آلوده در استان به ویژه منطقه غرب اقدام شود تا آفت مگس مدیترانه ای با انجام مبارزه اصولی و فنی به طور کامل کنترل شود.
حسین احمدی فرماندار شهرستان بندرگز هم در این جلسه از اقدام و پایش به موقع آفت مگس مدیترانه ای توسط سازمان جهادکشاورزی گلستان قدردانی کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته نگرانی برای کیفیت محصولات باغی این شهرستان از لحاظ تازه خوری و صادرات وجود ندارد.
چندی قبل مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان جدی بودن خطر آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ‌های مرکبات و سیاه ریشه استان را اعلام کرده بود.
کیانوش حق نما افزود: آفت مگس میوه مدیترانه ای می تواند به ۲۵۰ گونه گیاهی از جمله هلو، شلیل، خرمالو، انار، انجیر، گلابی و نارنگی آسیب وارد کند.
به گفته وی فعالیت این آفت از نیمه مرداد ماه امسال در باغ های غرب استان آغاز شده بود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: در زمان شروع فعالیت این آفت، میوه ۹۸ درصد باغات هلو و شلیل استان برداشت شده بود و آسیب چندانی به این باغات وارد نشد اما عملکرد این آفت در باغات نارنگی پیش رس و خرمالو خود را نشان داد و موجب وارد شدن خسارت شد.
در استان گلستان بیش از ۳۵ هزار هکتار باغ وجود دارد که بیشتر آن ها بارور هستند.

(یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸) ۱۸:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها