یکشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۸ / ۰۷:۴۴
سرویس : صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
کد خبر : ۸۹۲۰۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی

دولت هزینه بسته بندی سیب‌‌های صنعتی را پرداخت کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس، گفت: قیمت ۸۰۰ تومان تعیین شده برای خرید حمایتی هر کیلوگرم سیب درختی صنعتی در صورتی که هزینه جعبه بر عهده کشاورز نباشد راضی کننده است در غیر این صورت باغداران دچار زیان می‌شوند.

نادر قاضی پور  نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی  ، در خصوص تعیین قیمت خرید حمایتی سیب درختی صنعتی، گفت: امسال در استان آذربایجان غربی بر اساس برآوردهای انجام شده حداقل یک میلیون و 300 هزار تن سیب درختی برداشت می‌شود که حدود 4 هزار تن آن در کارخانه‌های تولید کنسانتره مصرف می‌شود.
 
هزینه تولید هر کیلوگرم سیب درختی یک هزار و 800تومان است
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده هر کیلوگرم سیب درختی برای کشاورزان یک هزار 800 تومان است، ادامه داد: دولت با انجام هماهنگی با کشورهای همسایه و آزادسازی صادرات سیب درختی و تهاتر آن با واردات سایر محصولات بخش زیادی از مشکلات باغداران را می تواند برطرف کند.
نادر قاضی پور
 
بیش از 3 میلیون تن سیب درختی در کل کشور برداشت می‌شود
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به صورت کلی در سال جاری بیش از 3 میلیون تن سیب درختی در کل کشور برداشت می‌شود، تصریح کرد: قیمت 800 تومان تعیین شده برای خرید حمایتی هر کیلوگرم سیب درختی صنعتی در صورتی که هزینه جعبه بر عهده کشاورز نباشد راضی کننده است در غیر این صورت باغداران دچار زیان می‌شوند.
 
قیمت هزار تومان برای هرکیلوگرم سیب درختی پیشنهاد شده بود
 
وی با تاکید بر اینکه بر اساس برآوردهای صورت گرفته با کارشناسان جهاد کشاورزی و اتاق کشاورزی قیمت سیب درختی صنعتی یک هزار تومان پیشنهاد شده بود، عنوان کرد: کشاورزان باید هزینه تولید، برداشت، جعبه، کاغذ و نگهداری در سردخانه را پرداخت کند که مجموع این هزینه‌ها رقم بسیار بالایی است./
(یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸) ۰۷:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها