پنج شنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۹۰۴۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

راهبرد دامپزشکی قطع وابستگی خارجی به نفع تولید داخل است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چراغ راه رونق تولید است و دامپزشکی، با اصلاح و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید، به دنبال قطع وابستگی به نفع تولید داخل است.

علیرضا رفیعی پور روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفته دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار استان سمنان، ابراز داشت: سازمان دامپزشکی، با استفاده از تشکل‌ها و تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف ازجمله دانش و فناور، به دنبال خودکفایی و قطع وابستگی است.
وی ادامه داد: با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و اتکا به نیروهای دامپزشکی، این سازمان به سمت خوداتکایی و خودکفایی گام برداشته و در زمینه‌های مختلف موفق عمل کرده است.
وی ابراز داشت: سال گذشته، با وجود اوج تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی، با حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان، کشور شاهد رونق تولید بود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، رونق صادرات را از جمله راهبردهای این سازمان عنوان کرد و افزود: جنگ اقتصادی برای ایران مزیت داشت و آن توجه بیشتر به تولید داخل بود.
وی بیان کرد: در زمان حاضر سازمان دامپزشکی، با وجود ٤٠ هزار نیروی فعال در این حوزه، جلوتر از بحران قرار دارد، در ٢سال گذشته، دامپزشکی کشور با عبور موفقیت‌آمیز از بحران‌های مختلف مانند زلزله، سیل، آنفولانزای فوق حاد پرندگان ، تب برفکی و نداشتن بذر واکسن برای ایمن‌سازی، این ادعا را ثابت کرده و امسال نیز کشور در حوزه دامپزشکی جلوتر از بحران قرار دارد، چرا که بحران‌ها نمی‌توانند هزینه‌های غیرقابل‌جبران به دامپزشکی تحمیل کنند.
رفیعی‌پور افزود: سازمان دامپزشکی کشور موفق به کسب کرسی مهم دبیر کلی منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام شد.
وی با اشاره به امضای پروتکل سازمان دامپزشکی ایران با برخی از کشورها، گفت: همچنان کشورهای زیادی خواستار امضای پروتکل در زمینه بهداشت دامی با ایران هستند.
وی با تاکید بر اینکه علم و تخصص دامپزشکی از سایر علوم متفاوت است و این علم تضمین‌کننده اهداف حاکمیتی است، یادآور شد: دستاوردهای دامپزشکی ایران در زمینه‌های امنیت غذایی، بهداشت و سلامت، الگوهای اجرایی برای حوزه دامپزشکی در جهان است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، از بخش‌های مختلفی مانند وزارت علوم تحقیقات و فناوری  ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، سازمان استاندارد، حفاظت محیط‌ زیست و سازمان‌هایی که با دامپزشکی در ارتباط هستند، خواست همکاری و همراهی بیشتری با دامپزشکی داشته باشند.
۱۳ تا ۱۹ مهر هفته دامپزشکی نامگذاری شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور به منظور شرکت در آیین گرامیداشت هفته دامپزشکی به استان سمنان سفر کرد.
استان سمنان حدود ۴۵ درصد داروهای حوزه دامپزشکی کشور را تولید می‌کند، حدود ۷۰ درصد از تولید گوشت مرغ و حدود نیمی از تولید تخم مرغ در سمنان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

(پنج شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸) ۱۵:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها