چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۹۰۱۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کاربرد صنعت در بخش کشاورزی موجب رونق اقتصادی می‌شود

استفاده از امکانات صنعت در بخش کشاورزی موجب شکل‌گیری اقتصاد پایدار و رونق تولید می‌شود که باید به این مهم در همه استان‌های کشور توجه شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور روز چهارشنبه در همایش روز ملی دامپزشکی در شهر قزوین، افزود:این استان از ظرفیت‌ها و استعدادهای مطلوبی در حوزه کشاورزی برخوردار است و می‌توان با استفاده از صنعت در بخش کشاورزی، توسعه متوازن را در دشت قزوین رقم زد.
محمدرضا صفری بر اهمیت آب در حوزه کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: ۶۵ میلیون متر مکعب آب از سد طالقان به شرب اختصاص یافته و به سمت شهرک‌های اطراف تهران روانه می‌شود، درحالی که هیچ کس از سهم آب کشاورزی صحبت نمی‌کند.
وی همچنین گفت: اگر زمانی میزان تولید بر اساس مساحت و آب مورد نیاز سنجیده می‌شد، اما اکنون به علت کمبود آب، میزان تولید و ارزش افزوده بر اساس آب مصرفی ارزیابی می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.
صفری به نقش کشاورزی در توسعه استان قزوین اشاره کرد و گفت: تالار شهر، بوستان فدک و بسیاری از امکاناتی که در شهر قزوین ایجاد شده اند، مدیون بخش کشاورزی هستند که باید به این ظرفیت برای توسعه استان بیشتر توجه کرد.
این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به روز جهانی تخم مرغ، افزود: سال‌ها سازمان جهانی بهداشت به اشتباه اعلام می‌کرد که مصرف تخم مرغ، کلسترول خون را افزایش می‌دهد، درحالی که اکنون به اشتباه خود پی برده و اعلام کرد که تخم مرغ عامل اصلی سلامتی است.
رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه قزوین قطب تولید تخم مرغ در کشور است، خاطر نشان کرد: این استان با توجه به ظرفیت‌های فراوان در حوزه کشاورزی و دامپروری باید از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کرده و آهنگ توسعه را در این بخش افزایش دهد.

(چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸) ۱۳:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها