چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۸ / ۰۷:۳۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۹۹۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

در جریان تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی تخلف آشکاری صورت گرفت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نامه نمایندگان به شورای نگهبان گفت: طرح تشکیل وزارت بازرگانی به دلیل مغایرت با قانون برنامه ششم توسعه، اصول ۶۵ و ۷۵ قانون اساسی به رای دو سوم آراء نمایندگان نیاز داشت که متاسفانه به آن توجهی نشد.

علی رستمیان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره حواشی تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی گفت: در تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی تخلف آشکاری صورت گرفته است. درهمین راستا نامه‌ای با امضاء ۶۰ تن از نمایندگان مجلس به شورای نگهبان نوشته شد.
وی ادامه داد: در متن نامه آمده است که طرح تشکیل وزارت بازرگانی به دلیل مغایرت با قانون برنامه ششم توسعه، اصول ۶۵ و ۷۵ قانون اساسی دو سوم آراء نمایندگان نیاز داشت که متاسفانه به آن توجهی نشد.
رستمیان در پاسخ به اینکه چرا رئیس مجلس به قانون دوسوم آراء در تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی توجه نکرد، گفت: حتما متوجه این موضوع نشده‌اند. آقای لاریجانی به مقررات و قوانین مجلس مقید هستند، حتما اشتباهی صورت گرفته است.
وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم شورای نگهبان این طرح را به مجلس بازگرداند. تشکیل وزارت بازرگانی به صلاح کشور نیست و بازگشت به ۱۰ سال قبل است. تشکیل این وزارتخانه هزینه‌های زیادی را متحمل کشور می‌کند.

(چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸) ۰۷:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها