سه شنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۸۹۶۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

300هکتار از مزارع زعفران خراسان رضوی دچار پوسیدگی پیاز شده است

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حدود ۳۰۰ هکتار از مزارع زیر کشت زعفران این استان که دچار پوسیدگی پیاز زعفران است شناسایی شده اما این بیماری هنوز گسترش نیافته است.

سید هاشم نقیبی افزود: پوسیدگی پیاز زعفران یک بیماری باکتریایی است که به صورت لکه ای در مزارع زیر کشت این محصول مشاهده شده است.
وی با بیان اینکه این بیماری به کیفیت محصول زعفران خراسان رضوی آسیبی نمی رساند و صرفا میزان عملکرد و برداشت زعفران را تحت تاثر قرار می‌دهد ادامه داد: کسانی که پیاز زعفران جا به جا می کنند باید با کارشناسان حفظ نباتات و مدیریت باغبانی ادارات جهاد کشاورزی مشاوره کنند تا از انتقال آلودگی به پیازها جلوگیری کرده و پیازهای آلوده را هم جدا نمایند.
مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تمامی کشاورزانی که مشکوک به وجود پوسیدگی در پیازهای زعفران مزارع خود هستند باید برای بازدید کارشناسان باغبانی شهرستان‌ها اقدام کنند و در این زمینه پیگیر باشند.
نقیبی افزود: این بیماری باکتریایی طی دو تا سه سال اخیر در مزارع زعفران مشاهده شده است و برای جلوگیری از گسترش آن هوشیاری کشاورزان بسیار مهم است.
سطح زیر کشت زعفران در خراسان رضوی پارسال ۸۶ هزار هکتار بود که حدود ۳۰۰ تن زعفران از این مزارع برداشت شد.
فعالیت در حوزه تولید زعفران برای ۱۳۱ هزار نفر در خراسان رضوی به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

(سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸) ۰۸:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها