دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۸۹۴۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

استمرار ثبات نرخ مرغ در بازار/ صادرات مرغ در ایام اربعین تاثیری بر نوسان بازار ندارد

حجت از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۳۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت مرغ از ابتدای هفته تاکنون در بازار نوسانی نداشته است، اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلومرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۳۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است.
وی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط تولید، میزان جوجه ریزی و روند عادی تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان هفته نوسان چندانی نداشته باشد.
حجت درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی افزود: بنابر آخرین آمار، میزان جوجه ریزی مهر در مقایسه با شهریور اختلاف چندانی نداشته است که بدین ترتیب پیش بینی می‌شود که تلورانس شدیدی از لحاظ قیمت تا پایان مهر نداشته باشیم.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی متوسط نرخ هر قطعه جوجه یکروزه در بازار را ۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که قیمت جوجه یکروزه بسته به نژاد و نوع واحد مرغ مادر ۱۰ درصد تلورانس دارد چرا که برخی فارم‌های مرغداری، جوجه با کیفیت تری تولید می‌کنند و فاصله قیمت جوجه با نرخ مصوب ارتباطی به میزان جوجه ریزی ندارد.
وی ادامه داد: طبق سنوات قبل طی ماه‌های مهر و آبان ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی می‌شود، اما در آذر به سبب برنامه ریزی برای تامین مرغ شب عید، تقاضا برای خرید جوجه در بازار افزایش می‌یابد که این امر در افزایش قیمت جوجه و جبران زیان تولیدکنندگان بی تاثیر نیست. ضمن آنکه رونق صادرات جوجه یکروزه در تعادل قیمت اثر می‌گذارد.
حجت با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع نهاده‌های دامی وجود ندارد، بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در بنادر یک هزار و ۳۵۰، انبار‌های استانی یک هزار و ۶۰۰ تومان و کنجاله سویا در بندر ۲ هزار و ۴۵۰ و انبار‌های استانی ۲ هزار و ۷۰۰ تومان است که با احتساب کرایه حمل و نقل به مصرف کننده توزیع می‌شود.
این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ تصریح کرد: با توجه به آنکه روند باثباتی در صادرات مرغ به سبب اتخاذ تصمیمات یک شبه و تعرفه‌ها بالا وجود ندارد، از این رو بازار‌های صادراتی را از دست دادیم که ورود مجدد به آن بازار‌ها به سبب اشباع شدن محصول توسط رقبا نیازمند پروسه زمانی است، اما در ایام اربعین با ازدیاد زائر ایرانی به این کشور مقداری صادرات به عراق خواهیم داشت که این ان امر به دلیل کاهش مصرف در بازار داخل تاثیری بر تلورانس قیمت ندارد.

(دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸) ۱۷:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها