دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۰۷:۲۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۹۳۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس سرویس عمومی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد: نیازی به واردات گوشت نداریم

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: کمبودی در حوزه تامین گوشت مورد نیاز مردم نداریم و اکنون کشور احتیاجی به واردات این کالا ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، در حاشیه همایش عاملان و اعضای شورای زکات خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: واردات گوشت امروز مساله ای برای ما شده زیرا کشور ما سالانه به ۸۵۰ میلیون تن گوشت نیاز دارد که البته تامین این میزان در داخل کشور سخت نیست.
وی ابراز امیدواری کرد: با تشکیل وزارت بازرگانی تولید لطمه نخورده و به مجرب ایجاد کوچکترین کمبودی، کشتی کشتی گوشت وارد کشور نشود تا تولید کنندگان ناامید نشده و دست از تولید برندارند.
نماینده ولی فقطه در وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی می تواند کمبودها را با تولید جبران کند، بنابراین نباید مدیران بخش بازرگانی برای جبران کمبودها به سراغ واردات بروند زیرا که این امر لطمه زیادی به کشاورزی و تولید وارد می کند.
وی یادآور شد: در حال حاضر در تولید شکر لبنیات و بسیاری از محصولات دیگر خودکفا هستیم که نباید صدمه بخورند بلکه باید مراقبت کنیم تا در این زمینه گام های موثری برداشته شود.
وی با اشاره به اهمیت تغذیه سالم در زندگی مردم، گفت: مراقبت های زیادی صورت می گیرد تا وضعیت تغذیه مردم به درستی تامین و از آلودگی ها به دور باشد.
وی با اشاره به انجام مراقبت ها برای حلال بودن مواد غذایی وارداتی، افزود: هم اینک در هر کجای دنیا که تجار قراردادی برای تولید گوشت و سایر اقلام غذایی می بندند ناظر داریم تا مواد سالم و حلال وارد کشور شود.
وی با اشاره به استقرار ۴۰ کشتارگاه و روحانی در برزیل، خاطرنشان کرد: در نقاط مختلف دنیا از قبیل روسیه و آذربایجان و چین نیز به صورت فصلی ناظرانی حضور دارند تا مساله تغذیه مردم از هر جهت امنیت لازم را داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی، از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تولید علمی محصولات و صدور آن به دیگر کشورها خبر داد و گفت: کشور ما تنوع آب و هوایی و فصول و منابع بسیار ارزشمندی دارد که اگر به خوبی از آنها بهره بگیریم می تواند به ذخیره ارزشمندی تبدیل شود.
وی با اشاره به برداشته شدن گام های موثر و مفید در حوزه کشاورزی، اظهار داشت: بخشی از امکانات صندوق توسعه ملی نیز در جهت توسعه کشاورزی، آبخیزداری، آبخوانداری و کنترل آبهای سطحی قرار داده شده است.

(دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸) ۰۷:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها