شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۳
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۸۸۸۸۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

ورود برنج خارجی به شمال شایعه است/اختلاط‌ها در تهران انجام می‌شود

دبیر انجمن برنج ضمن رد ورود برنج های خارجی به شمال و اختلاط آنها با برنج های شمال گفت: اگر اختلاطی انجام می شود در تهران صورت می گیرد.

جمیل علیزاده شایق  درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه برنج‌های وارداتی از بندر چابهار به شمال کشور منتقل و در آنجا با انواع ایرانی مخلوط می‌شود، اظهار داشت: چنین چیزی صحت ندارد و این شایعات برای تخریب و زیر سوال بردن کیفیت برنج‌های شمال مطرح می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه کاملا مشخص است چرا عده ای چنین شایعاتی را درست می کنند، گفت: امسال کیفیت برنج شمال افزایش پیدا کرده و نسبت به یک دهه گذشته شاهد رشد زیادی در این زمینه بوده ایم.
 
دبیر انجمن برنج کشور افزود: به همین جهت کشاورزان شمالی نیز تمام تلاش خود را می‌کنند تا کسی برنج‌های آنها را حتی با انواع پرمحصول تولید داخل مخلوط نکند و خدشه‌ای به کیفیت برنج‌های شمال وارد نشود.
 
شایق تصریح کرد: اگر اختلاطی انجام می‌شود، در تهران صورت می‌گیرد و در شمال چنین چیزی ممکن نیست.
 
وی افزود: استانداران دو استان شمالی نیز به شدت مراقب هستند برنج های وارداتی وارد این شهرها نشود نه به خاطر بحث اختلاط بلکه نگران توزیع این محصولات در شمال هستند و به همین جهت به شدت کنترل و مراقبت صورت می‌گیرد. 
 
وی افزود: علاوه بر این عباس قبادی، معاون وزیر صنعت اعلام کرده برنج‌های وارداتی قبل از پایان آبان‌ماه در کشور توزیع نخواهد شد، بنابراین ما نگرانی در این زمینه نداریم. ش
(شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۳:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها