شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۸۸۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس سرویس عمومی

تشکیل وزارت بازرگانی و اتکا به واردات ضربه بزرگی به کشور می‌زند

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت:‌ اگر با تشکیل وزارت بازرگانی قرار باشد نیاز به کشور با واردات تامین شود ضربه بزرگی به کشور خواهد زد.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی امروز در مراسم روز ملی دامپزشکی با انتقاد از تشکیل وزارت بازرگانی گفت:‌ دولت می‌خواهد وزارت بازرگانی را تشکیل دهد. اما اگر بخواهد نیاز مردم را با تکیه بر واردات تامین کند ضربه بزرگی بر کشور خواهد زد.
 
تقوی در ادامه با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های گذشته تلاش می‌کرد نیاز کشور را با تولید کشور تامین کند بیان کرد:‌ وای به آن روزی که بخواهیم بازار را با واردات پر کنیم که دیگر تولیدی در داخل نخواهیم داشت و کشاورزی ضربه می‌بیند.
 
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه در سال‌های گذشته توانستیم خودکفایی گندم را محقق کنیم و به آستانه خودکفایی در شکر برسیم، گفت:‌ مردمی که گندم نداشته باشد نمی‌توان انتظار داشت که مرگ بر آمریکا بگویند و یا از آنها بخواهیم که مقاومت داشته باشند.
 
وی گفت: هشدار می‌دهم که باید تمام تلاش ما این باشد نیاز کشور در داخل تولید شود و به سمت واردات کمتر برویم.
 
* اشکال بزرگ وزارت جهاد کشاورزی 
 
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اشکال بزرگی که در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد آن است که اقدام به فرهنگ سازی نمی‌کند. اصلا به فرهنگ سازی یک ذره هم بها نمی‌دهد. مثلا از 120 میلیون تن محصول تولیدی 20 میلیون تن آن از بین می‌رود. اگرچه مسائل دیگری مانند صنایع تبدیلی نیز در نابودی محصولات کشاورزی نقش دارد اما باید برای مقابله با آن فرهنگ سازی شود زیرا بخش زیادی از آنها مربوط به اسراف است.
 
تقوی ادامه داد: در مورد کاهش مصرف آب نیز همین طور است و بخش کشاورزی ما آب زیادی مصرف می‌کند و باید در باره آن فرهنگ سازی شود.

* بدون امنیت غذایی نمی‌توان از استقلال و آزادی دم زد
 
وی در ادامه امنیت غذایی را برای کشور بسیار مهم خواند و گفت: سازمان دامپزشکی کشور نقش اساسی در تامین امنیت غذایی دارد و گوشت و فرآورده‌های لبنی که هر روز استفاده می‌کنیم سلامتی آنها در گرو فعالیت‌های این سازمان است.
 
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: بدون داشتن امنیت غذایی در کشور نمی‌توان دم از استقلال و آزادی زد و باید در این مسیر تلاش کنیم تا به تحقق برسد.
 
مراسم روز ملی دامپزشکی با شعار امنیت غذایی و رونق تولید امروز با حضور مقامات و مسئولان در سالن خوشه وزارت جهاد در حال برگزاری است.
(شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۳:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها