پنج شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۸
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۸۸۵۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

عرضه دام ۱۲۰ درصد افزایش یافت/قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی ۸۰ هزار تومان

پوریان گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و شرایط مساعد مرتع، عرضه دام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، بازار در آرامش به سر می‌برد.
وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت گوساله را جمعیت دامی با وزن ۵۰۰ گرم به بالا را تشکیل می دهد، افزود: با توجه به انباشت دام سنگین در واحد‌های دامداری باید بخشی از دام سنگین به منظور تعادل قیمت به بازار‌های هدف صادر شود.
پوریان از کاهش قیمت دام در بازار خبر داد و گفت: با توجه به مازاد دام سنگین، قیمت نسبت به ابتدای سال افت چشمگیری داشته است.
وی نرخ کنونی هر کیلو گوساله زنده را ۲۷ هزار تومان و دام سبک با وزن پایین ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان و با وزن سنگین ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان اعلام کرد.
رئیس شورای تامین کنندگان دام در واکنش به اظهار نظر برخی مسئولان پیرامون مخالفت با صادرات دام به بازار‌های هدف بیان کرد: با توجه به آنکه خریداری گوساله با وزن بالای ۵۰۰ کیلو در بازار داخل وجود ندارد، از این رو صادرات دام به منظور خروج از بحران امری ضروری است.
این مقام مسئول قیمت هر کیلو لاشه گوشت گوساله در عمده فروشی‌ها را ۵۰ هزار تومان و لاشه گوسفندی ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به تولید انبوه و مازاد عرضه، قیمت گوشت کماکان با روند نزولی در بازار روبرو خواهد بود.
وی از افزایش ۱۲۰ درصدی عرضه دام نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و شرایط مساعد مرتع، میزان عرضه نسبت به سال قبل فزونی داشته که این امر بر کاهش قیمت در بازار تاثیر گذاشته است.
پوریان قیمت دام در ایام اربعین را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و فراوانی عرضه پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار دام ایام اربعین نداشته باشیم.
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در پایان درباره آخرین وضعیت واردات گوشت تصریح کرد: هم اکنون واردات گوشت در حال انجام است و بخشی از نیاز کشور از این طریق تامین می‌شود که در صورت ایجاد بازار برای مازاد تولید داخل، واردات مشکلی ندارد.

(پنج شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸) ۱۵:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها