چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۸۳۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس سرویس عمومی

نگهداری ۵۰ نمونه جلبک در بانک ملی جلبک/۶۰میلیارد صرفه جویی ارزی

مدیر بازاریابی بانک ملی جلبک ایران با بیان اینکه جلبک ها در صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارند، گفت:درحال حاضر ۵٠نمونه جلبک در بانک نگهداری می شود که این کار صرفه جویی ارزی۶٠میلیاردی دارد.

علی خلیلی مدیر بازاریابی بانک ملی جلبک ایران مستقر در دانشگاه تهران با بیان اینکه در این بانک روی محصولات با پایه جلبک کار می کنیم، گفت: در این بانک ۳۵ گونه، ۱۵ محصول تولید شده، ۶۰ پروژه در حال تجاری شدن و ۶ ثبت اختراع داریم.
وی با بیان اینکه بانک ملی جلبک ایران به صورت تخصصی در زمینه جمع آوری، نگهداری و بهره برداری از گونه های مختلف جلبکی اعم از گونه های بومی یا غیر بومی ایران فعالیت می کند، بیان کرد: برآن هستیم که با استفاده از علم روز دنیا، ضعف های صنعتی به ویژه صنایع غذایی و دارویی را پوشش دهیم.
خلیلی خاطر نشان کرد: در این راستا با استفاده از تولید دانش و ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه به تولید محصولات دانش بنیان اقدام می شود.
مدیر بازاریابی بانک ملی جلبک ایران با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ نمونه جلبک در این بانک ذخیره و نگهداری می شود، بیان کرد: نمونه جلبک در این بانک که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است زیر نظر دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران جلبک ها را نگهداری می شود.
وی با بیان اینکه تولید این گونه ها در کشور باعث صرفه جویی ارزی ۶۰ میلیاردتومان برای ۵۰ محصول می شود، گفت: در حال حاضر  نمونه های جلبکی داریم که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد.
خلیلی تاکید کرد:ما توانایی این را داریم که این ۵۰ نمونه جلبک را تا ۸۰ نمونه ارتقا دهیم و در بانک ذخیره کنیم اما این نیاز به بودجه دارد.
وی با اشاره به میزان واردات یکی از این محصولات گفت: هر کدام از محصولات به صورت جداگانه ۵۵۰ تن واردات در سال دارد که میزان واردات آن ۵تا ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی می شود.
به گفته خلیلی،این جلبک ها در صنعت غذایی کاربرد فراوانی دارند؛ما در این بانک می توانیم از هر جلبک در ابتدای کار، ۵٠ تا ۱۰۰کیلو تولید کنیم ولی نیاز به سرمایه گذار است.
وی ادامه داد: همچنین می توان این جلبک را به پودر تبدیل کرده و از آن در مصارف مختلف صنایع غذایی، غذای دام و طیور، آرایشی و بهداشتی و مکملهای پروتئینی بهره برد؛ در حال حاضر بانک ملی جلبک ایران می تواند در حد تولید نمونه های صنعتی وارد عرضه شود.
(چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸) ۱۳:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها