سه شنبه / ۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۹:۰۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۸۸۰۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

فاز دوم شهرک شیلاتی پرورش میگوی گمیشان اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: توسعه پرورش میگو در منطقه گمیشانِ گلستان ضمن افزایش درآمد ارزی کشور به افزایش اشتغال و رونق تولید و بالاخص احیای ظرفیت‌های موجود منطقه کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در جلسه بررسی سازوکار اجرای فاز دوم شهرک شیلاتی گمیشانِ گلستان گفت: فاز دوم شهرک شیلاتی پرورش میگوی گمیشان استان گلستان در سطح ۶ هزار و ۳۷۱ هکتار اجرایی می‌شود.
علی اشرف منصوری ادامه داد: توسعه پرورش میگو در منطقه گمیشانِ گلستان  ضمن افزایش درآمد ارزی کشور به افزایش اشتغال و رونق تولید و بالاخص احیای ظرفیت‌های موجود منطقه کمک خواهد کرد.
وی علاوه بر پرداختن به مسائل و مشکلات پیش روی اجرای این طرح، بر الزام رعایت مسائل بهداشتی به منظور کنترل بیماری‌های مربوط به پرورش میگو، مدیریت ریسک، تامین آب و غذای سالم، زهکشی مناسب و نیز کنترل مسائل فنی در طراحی پروژه تاکید کرد.
در این نشست، رئیس سازمان شیلات ایران نیز، تغییرات اقلیمی و افزایش دما را از علل وقوع و شدت بیماری‌ها در مزارع منطقه برشمرد و به تشریح لزوم اعمال تدابیر لازم در جهت افزایش بهره‌وری و بهینه کردن طراحی‌های انجام شده پرداخت.
نبی‌اله خون‌میرزایی از تشکیل کارگروه و برگزاری جلسات مستمر با حضور کارشناسان معاونت فنی و اجرایی سازمان شیلات و شرکت شهرک‌های کشاورزی جهت هم‌اندیشی و هم‌افزایی در ارتباط با شهرک‌های شیلاتی خبر داد.

(سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸) ۱۹:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها