سه شنبه / ۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۸:۴۰
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۸۸۷۹۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

۳.۸ تن پسته در روز نخست معاملات در بورس کالا فروخته شد

در جریان نخستین روز از شروع معاملات گواهی سپرده پسته در بورس کالای ایران، پسته فندقی ۳۲-۳۰ در نماد انبار طلای سبز زرندکشف قیمت شد و معامله گران تا پایان معاملات روزانه تعداد ۳۸۰۰ گواهی سپرده پسته را معامله کردند.

معامله گران طی روز جاری در حالی این تعداد اوراق را معامله کردند که قیمت هر کیلوگرم پسته فندقی 32-30 در پایین ترین سطح به رقم 918 هزار و 904 تومان و در بالاترین قیمت به مبلغ 921 هزار و 500 ریال خرید و فروش شد.
براساس این گزارش، معاملات گواهی سپرده پسته در حالی از صبح امروز در بورس کالای ایران آغاز شده که پیش بینی می شود طی روزهای آینده معامله گران شاهد بازگشایی دومین نماد معاملاتی گواهی سپرده پسته در نماد انبار شرکت سبز دانه کویر باشند.
این معاملات در حالی روی محصول پسته آغاز شده که مزایایی همچون کاهش هزینه‌های انبارداری و جابجایی بین انبارها، مدیریت فاصله زمانی بین تولید و فروش کالا توسط تولیدکننده و کاهش بی‌ثباتی‌ قیمت‌ها را در پی دارد.
از دیگر مزایای گواهی سپرده کالایی می توان به مواردی همچون تسهیل تأمین مالی تولیدکنندگان و کاهش هزینه‌های آن و بهبود فرآیند استانداردسازی کالاها و ارتقای کیفیت آن‌ها نیز اشاره کرد.
در پایان این گزارش می افزاید، سکه، زعفران و زیره سبز کالاهایی هستند که هم‌اکنون گواهی سپرده کالایی آن‌ها، در بازار بورس کالای ایران عرضه و معامله می‌شود و پسته محصول دیگری است که از امروز به فهرست کالاهای دارای گواهی سپرده کالایی اضافه شده است.

(سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸) ۱۸:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها