دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۷
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۸۷۷۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده ۹۲۰۰ تومان است

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: متوسط قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده امروز در واحدهای تولیدی سراسر کشور حدود ۹ هزار و ۲۰۰ تومان است که نسبت به هفته های گذشته ثبات قیمت را نشان می دهد و قیمت گوشت مرغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است.

«برومند چهارآیین» افزود: اکنون قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در بازار برای مصرف کنندگان بین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزارتومان است. پیش از این با افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار مواجه بودیم قیمت هرکیلو مرغ زنده در واحدهای تولیدی به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود.
وی تصریح کرد: در پنج سال گذشته در اواخر فصل تابستان و اوایل فصل پاییز همیشه با کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار مواجه بودیم اما امسال در مدت زمان مذکور این اتفاق نیفتاده و بازار این محصول متعادل است.
عضو هیات مدیره کانون مرغداران گوشتی وضعیت تولید گوشت مرغ را مطلوب دانست و پیش بینی کرد: با توجه به ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی مرغ گوشتی در شهریورماه به نظر می رسد قیمت گوشت مرغ تا پایان مهر ثابت بماند و در اواسط آبان با افزایش تقاضا مواجه شود.
مرغداران از نرخ خرید شرکت پشتیبانی راضی نیستند
چهار آیین گفت: اکنون شرکت پشتیبانی امور دام کشور هر کیلوگرم گوشت مرغ را نزدیک ۱۳ هزارتومان از تولیدکنندگان خریداری می کند. تولیدکننده مرغ گوشتی باید حداقل هزار و ۵۰۰ تومان برای مراحل انجماد بابت ورود مرغ به تونل انجماد در دمای منفی ۴۲ درجه سانتیگراد به مدت ۱۸ ساعت، نایلون، مقوا، کارتن، انجماد دردمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد بپردازد، که این رقم منطقی نیست.
وی اظهارداشت: نحوه پرداخت پول توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور به شکل پول نقدی یا نهاده منجر شده تا تولیدکنندگان از خرید تنظیم بازاری شرکت پشتیبانی امور دام کشور استقبال نکنند زیرا زمان تحویل و کیفیت نهاده ها مشخص نیست.
به گزارش مرکز آمار ایران، گزارش ها از بازار نشان می دهد قیمت هرکیلو گوشت مرغ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسیده است.
در هفته منتهی به شهریور قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ ۱۰ هزارتومان است، در حالی که در مرداد امسال نرخ این محصول به بیش از  ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

(دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸) ۱۷:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها