دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۸۷۶۱
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس اقتصاد

تلاش رقبای تجاری ایران برای کسب جایگاه اول صادرات به عراق

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه ایران جایگاه اول صادرات به عراق را دارد، گفت: رقبای ما تلاش دارند تا این جایگاه را از ما بگیرند.بنابراین باید سعی کرد تا از طریق صادرات محصولات مختلف این جایگاه را حفظ کنیم.

سیدحمید حسینی امروز در همایش تجارت با عراق در افق 2020 گفت: اطلاعات کافی، یکی از مهمترین نیازها برای ارتباط تجاری با بازارهای جهانی به خصوص عراق است. بنابراین افرادی که با دانش و به صورت مستقیم با عراق تجارت می‌کنند وضعیت متفاوتی نسبت به شرکت‌های وابسته به دلال‌های عراق دارند. 
 
دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه هدف ما قرار دادن اطلاعات مناسب به بازرگانان ایرانی برای تجارت است، افزود: در تجارت با بسیاری از کشورها می‌توان با مراجعه به سایت بازارهای جهانی اطلاعات تجاری خوبی کسب کرد اما اطلاعات مناسبی در حوزه تجارت در این سایت از کشور عراق موجود نیست.
 
حسینی افزود: تجارت با عراق به پیگیری‌های فراوان نیاز دارد به همین دلیل شرکت‌های بسیاری از ظرفیت‌های موجود در عراق استفاده نکرده‌اند و حضور شرکت‌های خدمات رسان یا دانش بنیان در عراق را کمتر شاهد هستیم. به طوری که صادرات ما به این کشور بیشتر شامل محصولات کشاورزی و کالا است.
 
وی با اشاره به اینکه رقبای تجاری ما در عراق سعی دارند تا با ایجاد دفاتر جدید بازرگانی جایگاه اول صادرات به عراق را کسب کنند، گفت: این در حالی است که صادرات ما در بخش‌های مختلف از جمله محصولاتی مانند لبنیات، ایزوگام، خودرو و ... در عراق از وضعیت خوبی برخوردار است.
 
دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با تاکید بر اینکه تجارت با عراق نیازمند توجه و تلاش ویژه است، گفت: 25 گروه کالایی در گمرک کشور تعریف شده و کشور عراق از معدود کشورهایی است که ما صادرات 25 گروه کالایی را به آن داریم.
 
حسینی اظهار داشت: عراق اهمیت بسیار زیادی به صنعت قائل است و در حال حرکت به سمت ایجاد اشتغال و صنعتی شدن است. از طرفی ایران هم به دنبال ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک است و سعی دارد طی فرایندهایی کالاهای خود را از طریق عراق به سایر کشورها صادر کند.
 
وی بیان داشت: از آنجا که عمده صادرات عراق مربوط به نفت است بنابراین اغلب کانتینرهای آنها خالی به مبدا باز می‌گردد این در حالی است که می‌توان بخش زیادی از نیاز کشور را با همین خطوط حمل و نقل به ایران برسانیم.
(دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸) ۱۲:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها