دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۸۷۶۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

قیمت موز افزایش یافت/ آرامش قیمت میوه های نوبرانه در بازار

کارگر گفت: قیمت کنونی موز نسبت به هفته گذشته به سبب مسائل عرضه و تقاضا با افزایش جزئی قیمت به ۱۱ هزار تومان رسیده است.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران ، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: قیمت کنونی موز نسبت به هفته گذشته به سبب مسائل عرضه و تقاضا با افزایش جزئی قیمت به ۱۱ هزار تومان رسیده است.

 
وی قیمت هر کیلو انگور بی دانه قرمز را ۹ تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر انگور بی دانه زرد ۵ تا ۱۰ هزار تومان، انگور عسگری ۵ تا ۷ هزار تومان، آلو شابلون ۴ تا ۸ هزار تومان، آلو سانترال ۵ تا ۹ هزار تومان، انجیر سیاه ۳ تا ۸ هزار تومان، سیب گلاب ۳ تا ۷ هزار تومان، سیب دو رنگ ۴ تا ۷ هزار تومان، هلو انجیری ۴ تا ۱۰ هزار تومان، هلو هسته جدا ۴ تا ۹ هزار تومان، زغال اخته ۱۳ تا ۲۸ هزار تومان، پسته تازه ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان، گلابی بیروتی و شاه میوه ۸ تا ۱۵ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۶ تا ۹ هزار تومان، موز ۹ تا ۱۱ هزار تومان، انبه ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان، خیار بوته‌ای ۲ تا ۵ هزار، خیار گلخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، طالبی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و هندوانه ۳۰۰ تا ۸۰۰ تومان است.
 
کارگر درباره آخرین تحولات بازار میوه‌های نوبرانه پاییز افزود: با توجه به فراوانی تولید مرکبات، میوه‌های نوبرانه از قیمت و کیفیت مناسبی در بازار برخوردار خواهد بود.
 
رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران ادامه داد: هم اکنون هر کیلو انار با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، سیب لبنانی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، نارنگی تخم ژاپنی ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی انشو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان و لیمو شیرین با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.
 
وی قیمت هر کیلو بادمجان دلمه‌ای را یک هزار تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه ۳ تا ۵ هزار تومان، پیاز زرد و شیری یک هزار تا ۲ هزار تومان، بامیه ۵ تا ۱۰ هزار تومان، سیر خشک ۵ تا ۱۰ هزار تومان، سیب زمینی نو ۲ تا ۳ هزار تومان، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل تند ریز ۴ تا ۸ هزار تومان، فلفل شیرین ۵ تا ۱۰ هزار تومان، فلفل دلمه سبز یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و کدو حلوایی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.
 
کارگر با اشاره به نرخ سایر انواع صیفی در بازار افزود: هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کدو مسمایی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، کرفس ۲ تا ۴ هزار تومان، کلم بروکلی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گل کلم گلخانه‌ای ۲ تا ۴ هزار تومان، گوجه زیتونی فله ۵ تا ۸ هزار تومان، گوجه فرنگی یک هزار تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان، لوبیا سبز ۲ تا ۴ هزار تومان، لیموترش میناب ۸ تا ۱۳ هزار تومان و هویج یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.
 
رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران قیمت هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و سبزی خوردن ۲ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد.
 
وی قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: براساس پیش بینی‌های قبلی قیمت میوه به سبب فراوانی بار نسبت به هفته‌های اخیر افت داشته است، پیش بینی می‌شود این روند تا پایان ایام محرم در بازار استمرار داشته باشد، هر چند در این میان ممکن است در برخی مواقع قیمت برخی محصولات به تناسب عرضه و تقاضا با نوسانات جزئی در بازار روبرو شود.
 
کارگر با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه سیب زمینی نداریم، بیان کرد: اگرچه در ماه‌های اخیر، قیمت سیب زمینی به سبب کمبود بار در میدان با نوساناتی در بازار روبرو شد، اما هم اکنون با برداشت انبوه محصول از مناطق تولیدی، قیمت متعادل شده است.
 
رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در پایان با اشاره به دیگر علل کاهش قیمت میوه در بازار افزود: فراوانی عرضه‌های میوه‌های پاییز در کنار تداخل فصلی و تنوع میوه‌های تابستانه موجب شده ثبات قیمت و رکود بر بازار میوه همچنان حاکم باشد.
(دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸) ۱۲:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها