دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۳
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۸۸۷۵۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

افت ۳۰ درصدی قیمت پسته در بازار

احمدی گفت:با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و رشد چشمگیر تولید، قیمت پسته نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل ۳۰ درصد کاهش داشته است.

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران ، درباره آخرین وضعیت بازار آجیل و خشکبار اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و رشد چشمگیر تولید، قیمت پسته نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل ۳۰ درصد کاهش داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه تمامی اقلام آجیل و خشکبار به طور متوسط ۱۰ تا ۳۰ درصد افت قیمت در بازار را تجربه کردند، افزود: با ورود محصول جدید از هفته آینده پیش بینی می‌شود که کاهش قیمت‌ها خود را در بازار بیشتر نشان دهد.
 
احمدی درباره آخرین وضعیت صادرات آجیل و خشکبار بیان کرد: با توجه به شرایط تحریم و مشکلات بازگشت ارز، صادرات وضعیت مناسبی ندارد که امیدواریم با اتخاذ تدابیر خاص در سالی که شرایط تولید مناسب است، شاهد رشد صادرات و درآمد ارزی از این محل باشیم.
 
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران از کمبود مغز بادام در بازار خبر داد و گفت: سرمازدگی ابتدای سال موجب شده تا کیفیت مغز بادام تعریف چندانی نداشته باشد، اما باز هم محصول کشاورزی است و باید یک ماه دیگر تا پایان فصل برداشت منتظر ماند و دید که وضعیت تولید چگونه خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو بادام هندی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان کاهش یافته است، بیان کرد: تجار از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تقاضا دارند که اجازه واردات بادام هندی با ارز آزاد را دهند تا همانند سال گذشته، بازار این محصول دستخوش تغییر و تحولات قرار نگیرد.
 
احمدی ادامه داد: علی رغم آنکه مراوده خوبی با وزارت جهاد کشاورزی داریم، اما مسئولان این وزارتخانه با واردات بادام هندی مخالف هستند و معتقدند که ذائقه ایرانی تغییر یافته است، در حالیکه همچنان برای این محصول در بازار مشتری وجود ندارد و تنها به سبب مخالفت این وزارتخانه، بادام هندی از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود.
 
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران افزود: بر اساس شرایط مساعد اقلیمی و برآورد باغات پیش بینی می‌شود که امسال تولید پسته به بیش از ۲۲۰ هزار تن برسد، در حالیکه سال قبل مجموع تولید ۷۵ هزار تن بود.
 
وی در پایان تصریح کرد: امسال با افزایش تولید و متعادل شدن قیمت‌ها پیش بینی می‌شود که مصرف داخل افزایش یابد چرا که سال گذشته به سبب جهش یکباره قیمت، قدرت خرید مردم کاهش یافت و کار به جایی رسیده بود که بسیاری از مردم اقلام آجیل و خشکبار را از سبد خانوار خود حذف کردند.
(دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸) ۱۲:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها