دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۸۷۵۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

حلزون‌ها در باغ‌های مرکبات شمال کشور قابل کنترل هستند

مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور، رعایت نکردن اصول بهداشتی، هرس و وجود علف‌های هرز را علت افزایش حلزون در باغ‌های مرکبات شمال کشور عنوان کرد و گفت: این آفت در باغ‌ها قابل کنترل است.

«اکبر آهنگران» درخصوص هجوم حلزون به باغ‌های مرکبات شمال کشور و تغدیه آنها از مرکبات افزود: معضل وجود لیسک و حلزون مربوط به باغ‌های مرکبات شمال کشور  است و در باغ های جنوب کشور چنین آفتی را نداریم.
وی یکی از دلایل شیوع آفات را رطوبت در باغ ها برشمرد و اظهارداشت: اگر علف هرز سطح باغات کنترل شود رطوبت از بین می رود از آفات جلوگیری می شود.
به گفته و ی، در صورت تماس شاخ و برگ درختان مرکبات با زمین حلزون می تواند خود را به میوه رسانده و از آن تغذیه کند که همین امر موجب پوسیدگی میوه روی درختان می شود.
وی تصریح کرد: بنابراین برای جلوگیری از تشدید چنین آفاتی باید باغداران حذف علف های هرز، هرس به موقع و رعایت اصول بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.
مدیرکل دفتر پیش  آگاهی سازمان حفظ نباتات گفت: برای کنترل آفت حلزون در باغ های مرکبات می توان از روش های فیزیکی و مکانیکی همچون  طعمه های مسموم و جمع آوری حلزون با دست استفاده کرد.
وی توصیه کرد: لازم است باغداران شمال کشور دستورالعمل های سازمان حفظ نباتات در استان برای مقابله با آفت حلزون را عملیاتی کنند.
آهنگران پیشنهاد داد: باغداران می توانند با غروب آفتاب با دست حلزون را از سطح باغ ها جمع‌آوری کنند و نیازی به بکارگیری از سموم نیست.

(دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸) ۱۱:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها