یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۸۷۳۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس اقتصاد

استاندار مازندران خواستار راه‌اندازی پایانه بین‌المللی صادرات محصولات کشاورزی در روسیه شد

استاندار مازندران در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو خواستار راه‌اندازی مرکز لجستیک و پایانه بین‌المللی صادرات محصولات کشاورزی این استان در روسیه شد. ‎

احمد حسین زادگان که در راس هیات تجاری و اقتصادی اواخر هفته گذشته به ولگاگراد روسیه سفر کرد، در نشست با مهدی سنایی در مسکو گفت: ۷۰ درصد اقتصاد مازندران بر پایه کشاورزی است و با برنامه ریزی مناسب و رفع موانع ساختاری می توان اعتماد بخش خصوصی را فراهم آورد تا در افزایش سرمایه گذاری و رونق صادرات تلاش حداکثری انجام شود.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، نماینده عالی دولت در مازندران مهم ترین هدف سفرش به ولگاگراد را گسترش روابط اقتصادی و تجاری با این منطقه به عنوان دروازه ورودی مازندران به روسیه و اروپا برشمرد و گفت که در جریان این سفر راه اندازی مرکز لجستیک و پایانه بین المللی صادرات محصولات کشاورزی مازندران در یکی از بنادر جنوبی روسیه را پیگیری کرد.
 
وی افزود: چگونگی عملیاتی شدن برنامه های توسعه روابط اقتصادی، حضور سرمایه گذاران روسی در مازندران، ارتباط بین استان ولگاگراد و مازندران و استفاده بهینه از ظرفیت سرای تجاری مازندران در ولگاگراد در نشست با استاندار ولگاگراد بررسی شد.
 
نماینده عالی دولت در مازندران عدم استمرار و پیگیری مصوبات در تفاهم نامه ها را مهم ترین معضل پیش‌رو در روابط اقتصادی بین‌المللی دانست و اظهار داشت: ایجاد روابط اقتصادی، ارتباط مستمر و اجرایی شدن برنامه‌ها منجر به توسعه اقتصادی دو استان خواهد شد. 
 
حسین زادگان خواستار ایجاد خط ارتباطی مستمر و مستقیم بین مازندران و سفارت جمهوری اسلامی و استان های مورد نظر در روسیه برای اجرایی شدن تفاهم نامه ها شد و ادامه داد: ایران امنیت و آرامش لازم برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف را دارد؛ گردشگری، محصولات کشاورزی  و اردوهای ورزشی می تواند روابط اقتصادی و اجتماعی دوسویه را پر رنگ کند. 
 
استاندار مازندران با اشاره به رایزنی‌ها و برنامه ریزی صورت گرفته برای  عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی کشورهای اوراسیا، گفت: ارتباط اقتصادی با اعضای اوراسیا موجب افزایش صادرات و رونق اقتصادی کشور و استان مازندران خواهد شد و امیدواریم توافق تجارت آزاد با ایران هر چه زودتر نهایی شود.
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز با بیان اینکه همکاری استانی در این رویداد مهم از اولویت های اقتصادی سفارت است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های دو استان، تمایل به فعالیت اقتصادی در مازندران وجود دارد.
 
مهدی سنایی افزود: استان مازندران از ظرفیت های فراوانی در بخش های گوناگون برخوردار است و فرصت تاریخی برای مازندران در این برهه از زمان وجود دارد و محدویت ها نیز نمی تواند مانع فعالیت های اقتصادی شود.
 
بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی ، مازندران ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که سالانه از این اراضی حدود هفت میلیون تن محصول از جمله برنج، مرکبات، گل گیاه ، انواع آبزیان و دام وطیور برداشت می شود.
مازندران در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم را دارد و ۱۱ درصد ارزش افزوده اقتصادی تولیدات بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد و از این نظر حائز رتبه اول است. 
 
 در سفراستاندار مازندران به ولگاگراد ، سرای تجاری استان مازندران در مساحت یکصد متر مربع و با استقرار ۷۶ ویترین نمایشگاهی در طبقه فوقانی اتاق بازرگانی ولگاگراد تهیه، تجهیز و عملیاتی شده و به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
 
این سرای تجاری به صورت انحصاری مربوط به استان مازندران است و تمامی تولیدکنندگان و تجار استان می توانند در این حوزه ورود کنند. 
 
هیات تجاری ۱۰۰ نفره مازندران روز سه شنبه هفته گذشته با دعوت رسمی استاندار ولگاگراد روسیه و به سرپرستی استاندار مازندران به این استان جنوبی روسیه سفر کرد.
پیش از این نیز هیات ۴۰ نفره تجاری و اقتصادی استان ولگاگراد روسیه به سرپرستی معاون اول این استان به استان مازندران سفر کرده بودند.
(یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸) ۱۳:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها