شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۵
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۸۸۶۸۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس تغذیه و سلامتی

ارائه گزارش کاهش آلاینده‌ها در ۸ محصول مهم کشاورزی

گزارش پایش طرح ارتقای سلامت و کاهش آلاینده‌ها در هشت محصول مهم کشاورزی در نشست کارگروه تخصصی امنیت غدایی و تغذیه ارائه شد.

با توجه به ماموریت دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در راستای گردآوری گزارش عملکرد مصوبه شماره ۶ نشست پانزدهم شورای عالی از دستگاه‌های ذی‌ربط و ارائه نتیجه آن در جلسه شانزدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تشکیل شد.
در این نشست پس از ارائه گزارش کلی مصوبه مذکور توسط شیدا ملک‌افضلی از گروه حکمرانی سلامت دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گزارش «ارتقای سلامت ۸ محصول کشاورزی» محمدحسین کریمی از وزارت جهاد کشاورزی ارائه شد. در ادامه، لیدا صدقیان نماینده سازمان برنامه و بودجه، گزارش درخواست استان‌ها (وزارت جهادکشاورزی و وزارت بهداشت) در خصوص تامین منابع مالی و تخصیص اعتبارات در این راستا را ارائه کرد.
سپس محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت وزارت بهداشت، به ارائه گزارشی از هزینه‌ کرد اعتبارات دریافتی و اقدامات انجام شده در راستای تحقق مصوبه مذکور پرداخت.
در پایان نیز پس از بحث و تبادل نظر درباره تدوین استراتژی مشخص برای اجرای مصوبه، مطالب ارائه شده توسط دکتر دل‌پیشه جمع‌بندی شد.
مصوبه شماره ۶ جلسه پانزدهم شورای عالی تصریح می‌ دارد که: به منظور کاهش میزان آلاینده‌ها و باقی‌مانده سموم و آفت‌کش‌ها در محصولات کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی موظف است با همکاری وزارت بهداشت نسبت به اجرای طرح راهبردی «ارتقای سلامت ۸ محصول کشاورزی» به عنوان برنامه ملی مشترک طی یک دوره چهار ساله اقدام کرده و گزارش پیش‌رفت آن را هر سه ماه یک‌بار به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور ارائه کند.
همچنین این وزارت موظف است با همکاری وزارت بهداشت، گزارش «آخرین وضعیت میزان باقی‌مانده آلاینده‌ها و آفت‌کش‌ها در محصولات کشاورزی در سطح عرضه» و اقدامات به عمل‌آمده در این راستا را در جلسه آتي (شانزدهم) شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در حضور رئیس جمهور ارائه نماید.

(شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸) ۱۱:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها