چهارشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۸۶۳۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

طرح نظارتی ۱۵ روزه بر قیمت نان/ با نانوایان متخلف برخورد می‌شود

به دنبال ابلاغ قیمت‌های جدید نان در شهر تهران، سرپرست نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از طرح نظارتی ۱۵ روزه این سازمان بر قیمت نان در شهر تهران خبر داد.

عزیزاله افضلی اظهار کرد: بر مبنای قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار استان تهران که از طریق استانداری ابلاغ و از اول مهر ماه اجرایی شده، از روز شنبه هفته آینده به مدت ۱۵ روز یک طرح نظارتی در حوزه معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت تهران تدوین شده و به صورت مشترک با تعزیرات حکومتی، بازرسی اصناف تهران، اتحادیه‌های صنفی و همکاران بازرسی سازمان صمت استان تهران از واحدهای نانوایی مختلف در تهران که در آن‌ها تغییر قیمت صورت گرفته بازرسی به عمل خواهد آمد.
 
 به گفته وی، این بازرسی در راستای سنجش و ارزیابی وضعیت قیمتی عرضه نان است تا از رعایت شدن قیمت‌های جدید اطمینان حاصل شود.
 
سرپرست نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران ادامه داد: اگر واحدی تخلف کرده باشد، گزارش بازرسی برای آن‌ها تنظیم می‌شود و شعبه سیار تعزیرات حکومتی که گشت را همراهی می‌کند نیز براساس میزان تخلف با آن‌ها برخورد می‌کند.
 
وی با بیان اینکه قیمت نان حدود پنج سال بدون تغییر بود،‌ تصریح کرد: طی این پنج سال ناهماهنگی‌هایی براساس تغییرات هزینه‌های سربار واحدهای تولیدی نان همچون هزینه‌های کارگری ایجاد شد.
 
افضلی خاطرنشان کرد: براساس افزایش وزن چانه قیمت نان مقداری افزایش داشته، اما در اعلام نرخ‌های جدید بیشتر بحث ساماندهی و یکسان‌سازی قیمت در سطح شهر تهران مطرح بوده است.
 
به گزارش ایسنا،‌ روز گذشته نرخ جدید انواع نان اعلام شد و طبق تصمیم کارگروه تنظیم بازار استان تهران، بربری با آرد ۸۳۰ تومانی به قیمت ۱۰۰۰ تومان، سنگک با آرد ۸۱۵ تومانی، به قیمت ۱۲۰۰ تومان، تافتون با آرد ۸۲۰ تومانی، به قیمت ۵۵۰ تومان و لواش با آرد ۸۲۰ تومانی به نرخ ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.
(چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۶:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها