چهارشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۸۶۲۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار/ روند سقوط قیمت میوه در بازار ادامه دارد

کارگر گفت: هم اکنون قیمت نارنگی نوبرانه در مقایسه با هفته گذشته ۲۵ تا ۳۰ درثد و انار ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: هم اکنون قیمت برخی اقلام میوه همچون موز، انبه، نارنگی و انار نسبت به هفته گذشته به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است.
وی نرخ هر کیلو انگور بی دانه قرمز را ۷ تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انگور بی دانه زرد ۵ تا ۹ هزار تومان، اتگور عسگری ۵ تا ۷ هزار تومان، آلو سانترال ۵ تا ۹ هزار تومان، آلو شابلون ۴ تا ۸ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۶ تا ۹ هزار تومان، هلو انجیری ۴ تا ۱۰ هزار تومان، هلو ۴ تا ۹ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۸ تا ۱۲ هزار تومان، گلابی بیروتی ۸ تا ۱۲ هزار تومان، زغال اخته ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، پسته تازه ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، سیب گلاب ۶ تا ۱۲ هزار تومان، سیب لبنانی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، خیار گلخانه ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، هندوانه ۴۰۰ تا ۹ هزار تومان، انجیر زرد ۸ تا ۱۳ هزار تومان و انجیر سیاه ۳ تا ۷ هزار تومان است.
کارگر از کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت نارنگی و ۱۵ تا ۲۰ درصدی انار در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو نارنگی تخم ژاپنی با نرخ ۴ تا ۷ هزار تومان، نارنگی انشو ۳ تا ۶ هزار تومان و انار ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی فراوانی عرضه، برداشت میوه در سراسر کشور و تعطیلی مراسم و مجالس عروسی در ایام محرم را دلیل اصلی افت قیمت در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا پیش بینی می‌شود که روند نزولی قیمت در بازار همچنان ادامه یابد و در شرایط فعلی تنها تا حدودی قیمت سیب لبنانی سوپر بالاست چرا که هر باغی تنها ۳۰ تا ۳۵ درصد محصولش درجه یک است.
به گفته وی، هم اکنون هر کیلو موز با کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نسبت به هفته قبل با نرخ ۸ تا ۱۰ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.
کارگر قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه‌ای را ۳ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان دلمه‌ای یک هزار تا ۳ هزار تومان، فلفل شیرین ۵ تا ۱۰ هزار تومان ، فلفل تند ریز ۵ تا ۸ هزار تومان، فلفل دلمه‌ای سبز یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان ، پیاز زرد یک هزار تا ۲ هزار تومان، سیب زمینی نو ۲ تا ۴ هزار و لیمو ترش میناب ۸ تا ۱۲ هزار تومان است.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به نرخ سایر انواع صیفی در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو کلم بروکلی با نرخ ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان، گوجه فرنگی یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گوجه زیتونی ۵ تا ۸ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، کدو مسمایی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، گل کلم گلخانه‌ای ۲ تا ۴ هزار تومان، کرفس یک هزار و ۵۰۰ نا ۳ هزار تومان و کلم سفید یک هزار تا ۲ هزار تومان، هویج ۲ تا ۴ هزار تومان، سیر خشک ۵ تا ۱۰ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.
وی نرخ هر کیلو سبزی خوردن را ۲ تا ۳ هزار و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.
کارگر قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: براساس پیش بینی‌های قبلی قیمت میوه به سبب فراوانی بار نسبت به هفته‌های اخیر افت داشته است، پیش بینی می‌شود این روند تا پایان ایام محرم در بازار استمرار داشته باشد، ضمن آنکه به سبب شرایط مساعد تولید مرکبات، میوه‌های نوبرانه از قیمت و کیفیت مناسبی در بازار برخوردار خواهد بود.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه سیب زمینی نداریم، تصریح کرد: اگرچه در ماه‌های اخیر، قیمت سیب زمینی به سبب کمبود بار در میدان با نوساناتی در بازار روبرو شد، اما هم اکنون با برداشت انبوه محصول از مناطق تولیدی، قیمت متعادل شده است.

(چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸) ۰۹:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها