سه شنبه / ۲ مهر ۱۳۹۸ / ۲۰:۳۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۶۰۹
گزارشگر : ۳۵۱۴
فودنا
سرویس سرویس عمومی

آموزش و اشتغال 5 هزار دانشجوی مستعد با طرح "با هم، برای جوانان"

برخی از بنگاه‌های اقتصادی کشور با هدف تعامل برای آموزش جوانان، ذیل پروژه‌ای با عنوان «با هم، برای جوانان» گرد هم آمده و تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

امروزه، دولت‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که به تنهایی نمی‌توانند راهکارهای ایجاد اشتغال را ارائه دهند و بخش خصوصی، می‌تواند نقش به‌سزایی در حل این معضل داشته باشند. این موضوع، بهانه‌ای برای گردهمایی برخی از بنگاه‌های خصوصی و اقتصادی کشور بود تا با امضای تفاهم‌نامه همکاری در روز یکشنبه، مورخ 31 شهریور 1398، در خانه کار و دیدار، کارمان، تمام تلاش هدفمند خود را در راستای اجرای تعهدات اجتماعی حول مقوله اشتغال به کار ببندند.
این طرح که «با هم، برای جوانان» نام دارد، در سال 2016 به ابتکار و متاثر از شرکت غذایی آشامیدنی نستله، در سراسر دنیا آغاز شد و تابه‌حال با جذب بیش از 200 شرکت بزرگ بین‌المللی و منطقه‌ای، در کنار دانشگاه‌ها و دولت‌های محلی، موفق به ایجاد 50 هزار فرصت شغلی و آموزشی در سراسر دنیا شده است. هدف نهایی این طرح تا سال 2030، کمک به بیش از 10 میلیون نفر در اقصی نقاط جهان در راستای جذب حداکثری فرصت‌های شغلی است.
علیرضا سرابچی، سخنگوی شرکت نستله در جمهوری اسلامی ایران و مدیر کل ارتباطات، سرویس‌های بازاریابی و ارتباط با دولت این شرکت در جریان این مراسم تأکید کرد: «امروزه شرکت‌های خصوصی دنیا، بعضاً حتی فارغ از نیاز به تمهیدات دولتی، در قالب پروژه‌های ایجاد ارزش مشترک و مسئولیت اجتماعی، اقدام به پرورش نیروهای جوان و اشتغال‌زایی می‌کنند.».
وی افزود: «این افتخار بزرگی است که موفق شدیم نام‌های بزرگی را برای پرورش مدیران آینده گردهم آوریم. عزم این گروه اقتصادی نشان‌دهنده تعهد بلندمدت همه ما به پایبندی و تأثیرگذاری حول حل معضلات اجتماعی به طرق مختلف، نظیر انجام فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی در کشور و تلاش برای کمک به جوانان کشور به هدف هم‌افزایی در بازار اشتغال است. امروز و به موجب این تفاهم، همه ما متعهد می‌شویم تا ذیل طرح «با هم، برای جوانان»، در 2 سال نخست، 5000 دانشجوی مستعد را آموزش دهیم و امیدواریم در ادامه، جذب حداقل 15 درصد از آن‌ها را کلید بزنیم.».
این مراسم که با حضور و سخنرانی فیزیکدان بزرگ کشور، پروفسور یوسف ثبوتی همراه بود، با امضای تفاهم‌نامه توسط مدیران شرکت‌های نام برده به پایان رسید. هدف اصلی طرح «با هم، برای جوانان» در فاز نخست، تلاش برای از میان برداشتن فاصله دانشگاه‌ها و صنعت و قدم‌های اجرایی آن در مراحل ابتدایی، برگزاری کارگاه‌های رزومه‌نویسی، نحوه مصاحبه و مهارت عملی در کسب‌وکارهای مرتبط عنوان شده است.
 
(سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸) ۲۰:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها