سه شنبه / ۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۵۹۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس سرویس عمومی

طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی را جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

«طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی»، اعاده شده از شورای نگهبان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اصلاح شد.
 
بر اساس اصلاحات صورت گرفته، در تبصره یک این طرح، منظور از «کارشناسان بیمه کشاورزی، کلیه افرادی هستند که دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در رشته‌های مجموعه کشاورزی و دامپروری، محیط‌زیست، منابع طبیعی، حسابداری، مدیریت مالی و بازرگانی، حقوق، علوم بانکی، رایانه و رشته‌های مرتبط با فعالیت‌های بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی بوده و دارای شناسه (کُد) فعال کارگزاری هستند و به عنوان ناظر مقیم، ارزیاب، بیمه‌گر و مدیرعامل، مشغول به فعالیت هستند»
 
همچنین بر اساس اصلاحات صورت گرفته در تبصره ۴ این طرح، «کارشناسان بیمه کشاورزی که دارای مدرک تحصیلی و سابقه کاری بالاتر هستند، از اولویت استخدام در بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی برخوردارند. وزارت جهاد کشاورزی مکلف است آئین‌نامه اجرایی مشتمل بر نحوه به‌کارگیری و سهمیه هر یک از دستگاه‌های مشمول این قانون را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، تهیه کند و به تصویب هیئت وزیران برساند. همچنین افرادی که به هر دلیلی از مجموعه بیمه کشاورزی منفک شده‌اند، مشمول این قانون نیستند»
 
همچنین نمایندگان تبصره ۷ این طرح را اصلاح کردند که بر اساس آن «سازمان تأمین اجتماعی موظف است با رعایت قوانین و مقررات ذی‌ربط، سوابق گذشته و معوق فعالیت کارشناسان بیمه کشاورزی که مورد تائید صندوق بیمه کشاورزی است را با اخذ کل حق بیمه، سهم کارفرما، سهم دولت و سهم بیمه شده، از کارشناسان بیمه کشاورزی، به صورت نقد و اقساط بپذیرد»
(سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸) ۱۰:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها