دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۷
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۸۸۵۷۶
گزارشگر : ۳۵۱۴
نوش آنلاین
سرویس کسب و کار، برندینگ

هوش مصنوعی در صنعت غذا

استراتژی تازه شرکت Ben & Jerry با استفاده از عملکرد ساختار هوش مصنوعی در زمینه یادگیری ماشینی صورت گرفته بود.

در سال ۲۰۱۷ شرکت Ben & Jerry، غول دنیای تولید بستنی، منوی وسیعی از صبحانه های ترکیبی بستنی را معرفی کرد. ترکیب بستنی با میوه های مختلف، انواع شکلات و نوشابه کوکاکولا موجب جلب توجه گسترده علاقه‎مندان به این محصول خوشمزه شد. استراتژی تازه این شرکت با استفاده از عملکرد ساختار هوش مصنوعی در زمینه یادگیری ماشینی صورت گرفته بود. امروزه بسیاری از برندها در زمینه فهم درست از داده های پیرامون مشتریان دچار مشکلات عمده هستند. به همین خاطر Ben & Jerry با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی اقدام به تحلیل دقیق و کاربردی داده‎های موجود کرد. تیم بازاریابی این شرکت موفق به فهم یکی از کاربردهای اساسی نسل جدید هوش مصنوعی شد. این کاربرد توانایی ارزیابی وضعیت عمومی یک صنعت در شبکه های اجتماعی بود. هوش مصنوعی با بررسی هشتگ ها، پست ها و ترندهای برتر به خوبی سلیقه مشتریان را ارزیابی می کند. نکته مهم در این میان توانایی فرآیند یادگیری ماشینی در زمینه پیش‏بینی تغییرات سلیقه مشتریان است. این امر فرصت طلایی در اختیار برندها برای واکنش مناسب در قبال سلیقه تازه مشتریان قرار می دهد. برند Ben & Jerry با استفاده از این تکنیک موفق به پیش بینی علاقه مشتریان و واکنش مثبت آنها به تغییرات اعمالی شدند.
 
امروزه شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها اهمیت بالایی دارد. مردم بخش وسیعی از گفت‎وگوهای خود را به شبکه های اجتماعی منتقل کرده اند. به همین خاطر ارزیابی وضعیت سلیقه مشتریان در این محیط اهمیت بالایی دارد. تا پیش از این بازاریاب ها به سختی و در مدت زمان طولانی امکان ارزیابی وضعیت آنلاین مشتریان را داشتند. با این حال اکنون همه چیز فرق کرده است. اگر به دنبال ایجاد ترندهای تازه و جذاب هستید، باید به سرعت اقدام به استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند بازاریابی تان کنید.
(دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸) ۱۲:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید