یکشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۸۵۶۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ضرورت مدیریت و کاهش آسیب‌ها در مزارع /راهکارهای مراقبت از کلزا و مبارزه با سرمازدگی

کشاورز گفت: گیاه کلزا به دلیل حساسیت بالا، بیش از هر محصولی در کشور به مراقبت نیاز دارد.

عباس کشاورز در نشست برنامه ابلاغی توسعه کشت کلزا که به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی با حضور مشاور وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانها، مشاور و وزیر و مجری طرح دانه‌های روغنی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی، معاون سازمان حفظ نباتات، نمایندگان موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال، موسسه گیاهپزشکی، نماینده معاونت آموزش و ترویج موسسه تحقیقات آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: برای مدیریت و کاهش آسیب‌ها در مزارع باید در عرصه حضور داشته باشیم و دستورالعمل‌ها را اجرایی کنیم.
 
وی گفت: برای بررسی مشکلات و مبارزه با آفات از جمله سِنَک باید ستادی در تهران با مسئولیت سازمان حفظ نباتات با همکاری موسسه گیاهپزشکی و تعیین نیرو‌های معین مناطق تشکیل شود و حداکثر تا دهم آبان ماه دستورالعمل فنی از سوی سازمان حفظ نباتات تهیه و به استان‌ها ابلاغ شود.
 
کشاورز تاکید کرد: دوره‌های آموزشی لازم برای کارشناسان پهنه و حفظ نباتات در استان‌ها برگزار شود.
 
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: ستاد تغذیه کلزا با مسئولیت موسسه آب و خاک تشکیل و نیاز‌های غذایی گیاه در تمام مراحل رشد مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی تاکید کرد: کلزا گیاه مدیریت پذیر است و به دلیل حساسیت بالایی که دارد بیش از هر محصولی در کشور به مراقبت نیاز دارد، بنابراین همه مشکلات این گیاه پیش از آن که منجر به خسارت شود، باید حل و فصل شود. مبارزه با سرمازدگی در گیاه کلزا با کود نیترات پایه ازت، کارساز است و باید در دستور کار قرار گیرد.
 
وی افزود: همچنین موضوع بیمه کشاورزان و محصولات آن‌ها باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.
(یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸) ۰۸:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها