پنج شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۵۱۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

7دلیلی که باید تجربه‌های جنگ معرفی شود

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید تجربه‌های دفاع مقدس را اعلام کنیم تا نسل جوان امروز و آیندگان ما بدانند که چه گنجینه گرانبهایی داریم و اینها به عنوان الگویی برای آیندگان باشد.

، امروز سی و یکمین گردهمایی فرماندهان جنگ جهاد با حضور مسئولان و فرماندهان دوره دفاع مقدس در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی  با بیان اینکه فرهنگ بشری همواره مدیون انسان‌های برجسته؛ فداکار و مخلص بوده گفت: تحولاتی که در تمدن‌ها نیز به وجود می‌آید را همین انسان‌ها ساخته‌اند.
 نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برخی از جوانان امروز بارها این سؤال را مطرح می‌کنند که چرا اتفاقی که 40 سال پیش ایجاد شده امروز باید همواره مراسم تکریم گذاشته شود و مرتب از آنها یاد شود؟ گفت: این سفارش قرآن است که ما باید کارهای خوبی را ک توسط افراد انجام شده مرتب یادآوری کنیم.
حجت‌الاسلام تقوی در ادامه گفت: باید از این عزیزان و تلاشگران قدردانی به عمل آید که این اخلاق نیکو و پسندیده‌ای است و باید تلاش کنیم تا راه آنها را برای دیگران معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه معرفی فرماندهان و رزمندگان جنگ تبیین میراث فرهنگی است، گفت: باید این گنجینه فرهنگی را به عنوان چراغ راه آیندگان اعلام کنیم تا نسل جوان امروز و آیندگان ما بدانند که چه گنجینه گرانبهایی داریم و اینها به عنوان الگویی برای آیندگان باشد.
 نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه امروز تحریمگران به دنبال این هستند که پیشرفت‌های کشور را محدود کنند، گفت: جوانان امروز با مقاومت و ایستادگی این تحریم‌ها را شکست خواهند داد.
تقوی هدف از برگزاری این همایش‌ها و بزرگداشت‌ها را پیروی از آموزه‌های قرآنی، پاسداشت میراث بزرگان و تاریخ‌مان ، قدردانی از زحمات و اقدامات، تجلیل از ارزش‌ها، ارائه راه برای دیگران، معرفی و تبیین میراث فرهنگی، انتقال میراث ارزشی به نسل آینده و الگو سازی براي آیندگان اعلام کرد.
در ادامه محمد‌رضا طلایی معاون توسعه منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی هم از راه‌اندازی سامانه سراج خبر داد و گفت:‌در این سامانه اینترنتی اسناد، منابع، عکس،؛ فیلم وخاطرات  شامل900 هزار سند از رزمندگان و فرماندهان دوره جنگ قابل دسترسی است.
طلایی گفت:‌این اسناد در قالب پرونده‌های الکترونیکی ذخیره سازی شده است.
وی به توفیقات بخش کشاوری اشاره کرد و گفت:‌در حالی که اوایل انقلاب با نصف جمعیت امروز 4 تا 5 میلیون تن واردات گندم داشتیم اکنون در تولید این محصول راهبردی خودکفا شده‌ایم.
در سی و یکمین گردهمایی فرماندهان جنگ جهاد با حضور وزیر جهاد کشاورزی، فروزنده مشاور رئیس‌جمهور، امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، فرماندهان و رزمندگان آن دوره به ویژه مهندسی برگزار شد. از مهندس یدالله شمایلی جهادگر پیشکسوت و مدیرعامل سابق جهاد نصر به پاس 40 سال خدمت در جریان دفاع مقدس سازندگی و توسعه کشاورزی به ویژه اجرای طرح احیای 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام به عنوان چهره ماندگار تقدیر شد.
در این گردهمایی همچنین از آثار فرهنگی منتشر شده در حوزه ایثار وشهادت جهادگران در دفاع مقدس رونمایی شد.

(پنج شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸) ۱۴:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها