چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۸۵۰۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اخذ گواهی ثبت موسسه تحقیقات خاک و آب برای واردات کود الزامی شد

دارا بودن گواهی ثبت از موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی برای ثبت سفارش و ورود تمامی مواد کودی و کودها الزامی شد.

علی وکیلی مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه با ارسال بخشنامه‌ ای به گمرکات اجرایی اعلام کرد:
پیرو بخشنامه شماره 42/96/67814 مورخ 96/2/24 به پیوست تصویر نامه شماره 98/502/3558 مورخ 98/6/10 دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی مبنی بر لزوم ثبت سفارش و ورود کالا (انواع کود) با اخذ گواهی ثبت از موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی ارسال و اعلام می‌دارد، صرفا کودهای نمونه که به صورت محدود وارد کشور می‌گردند نیاز به اخذمجوز جهاد کشاورزی دارند. همچنین بعد از تحولات ارزی سال 97 مجوز تخصیص ارز و ثبت سفارش مواد کودی و انواع کودک به دستگاه‌های اجرایی مربوطه (وزارت جهاد کشاورزی موسسه تحقیقات خاک و آب) محول شده است.
بنابراین گزارش ولی الله فریادرس مدیرکل معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی دفتر مقررات و استاندارد های بازرگانی نیز با ارسال نامه ای به وکیلی مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران با موضوع لزوم بازگشت به نامه شماره 98/623866 مورخ 1398/5/12 در خصوص اخذ تایید برای ثبت سفارش مواد کودی و کودها نوشت. شرح این نامه درذیل مطلب آمده است.
بر اساس ابلاغیه شماره 94/501/594 مورخ 1394/3/20 از تاریخ 1394/5/21 دارا بودن گواهی ثبت از موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی برای ثبت سفارش و ورود تمامی مواد کودی و کودها الزامی است، همچنین کودهای نمونه که به صورت محدود وارد می‌شوند، برای ترخیص نیازمند به اخذ تاییدیه از موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی هستند. شایان ذکر است بعد از تحولات ارزی سال 1397 ناشی از تحریم اقتصادی مجوز تخصیص ارز و ثبت سفارش مواد کودی و انواع کود نیز به دستگاه اجرایی مربوطه (وزارت جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات خاک و آب) محول شد.

(چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸) ۱۷:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها