چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۸۴۹۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تجهیز بیش از دو میلیون هکتار زمین‌ کشاورزی به سامانه آبیاری نوین

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مجری سامانه‌ها نوین آبیاری گفت: دو میلیون و ۱۶۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور به سامانه آبیاری نوین مجهز شده‌ است.

مسعود علایی اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهم در بحث افزایش راندمان آب در مزرعه استفاده از روش‌های نوین آبیاری است که این کار به طور ویژه در برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی دیده شده است.
او اضافه کرد: ۵.۸ میلیون هکتار به جز زمین‌های تجهیز شده مستعد مجهز شدن به سیستم آبیاری را دارند که در برنامه ۱۰ساله‌ای که آغاز شده به این روش مجهز می‌شوند.
وی بیان کرد: اعتبارات خوبی نیز دولت از محل صندوق توسعه ملی و محل‌های دیگر در نظر گرفته که بخشی از آن به کشاورزان متقاضی به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.
مجری سامانه‌های نوین آبیاری ادامه داد: تلاش داریم حداکثر میزانی که برای اجرای این طرح هست به کشاورزان پرداخت شود و این روش این پتانسیل را دارد که نسبت به آبیاری غرقابی تا چهار هزار و ۴۰۰مترمکعب آب در هکتار را صرفه جویی کند.
علایی یادآور شد: همچنین این روش امکان افزایش ۳۰ درصدی محصول، کاهش ۳۰ درصدی مصرف سموم شیمیایی و کاهش ۲۵ درصدی انرژی در فرایند تولید را فراهم می‌کند.

(چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸) ۱۲:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها