چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۲
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۸۸۴۹۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

ایران ، نمایشگاهی از تنوع انگور است

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران نمایشگاهی از انگور و تنوع این محصول است گفت : سالانه حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انگور در کشور تولید می‌شود که ۲۰۰ هزار تن آن کشمش می شود و بخش قابل توجهی از آن به خارج از کشور صادر ‌می‌گردد.

محمد علی طهماسبی روز چهارشنبه  در آیین افتتاح نمایشگاه محصولات انگور در شهرستان کوار فارس افزود : در یکی از شهرستان‌های کشور ۹۰ درصد انگوری که کاشت می‌شود کشمشی است که سود آنچنانی ندارد که پیشنهاد دادیم که ۳۰ درصد به شکل کشمشی و ۳۰ درصد به شکل تازه عرضه شود و ۴۰ درصد هم از انواع انگوری که قابلیت ماندگاری دارد در سردخانه نگهداری شده و در شب عید توزیع گردد.
وی  با اشاره به اقدام برخی شهرستان‌های کشور برای ایجاد زنجیره انگور گفت: ضرورت دارد که در همه شهرستان‌ها نیز این اقدام انجام شود ،  این اقدام علاوه بر اینکه سود خوبی برای انگورکار به دنبال دارد کمک می‌کند تا جلو افزایش زیاد قیمت انگور در ایامی مانند عید را بگیرد.
او اظهار داشت: اگر شهرستان کوار هم می خواهد بر روی زنجیره انگور کار کند باید چنین تقسیم‌بندی کنند و انگورکاران برای رسیدن به سود بیشتر ۴۰ درصد انگور خود را برای شب عید ذخیره‌سازی کنند.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از انگورکاران خواست که از تسهیلات ارزان قیمتی که دولت در نظر گرفته برای ایجاد سایه‌بان بر روی تاکستان‌های خود استفاده کنند.
طهماسبی افزود: امسال بارش تگرگ در ارومیه به افزون بر سه هزار هکتار از  تاکستان‌ها آسیب وارد کرد که اگر سایه‌بان ایجاد شود علاوه بر اینکه انگور را در مقابل تگرگ حفظ می‌کند، سبب افزایش کیفیت محصول و همچنین صرفه‌جویی حداقل ۳۰ درصدی در مصرف آب نیز می‌شود.
تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن انگور در فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس هم گفت: سالانه حدود ۶۰۰ هزار تن انگور در این استان تولید می‌شود.
محمد مهدی قاسمی افزود: این میزان از سطح ۶۵ هزار هکتار از تاکستان‌های استان برداشت می‌شود که ۲۴ درصد انگور کشور تولیدی در کشور را شامل می‌شود.
وی، با اشاره به لزوم پیاده سازی مدل اقتصاد مقاومتی در کشاورزی تصریح کرد: این کار کمک خواهد کرد که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، رونق تولید نیز در استان ایجاد شود.
او اظهار داشت: در استان در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه باغات از جمله انگور نیازمند کار بیشتر هستیم تا هم جلو ضایعات گرفته شود و هم به افزایش ارزش افزوده و ایجاد اشتغال بیشتر کمک شود.
نمایشگاه محصولات انگور شهرستان کوار از ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه جاری برای بازدید عموم دایر است.
شهرستان کوار در ۴۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

(چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸) ۱۲:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها