سه شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۴۷۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

حضور اتاق در جلسات مختلف اقتصادی حالت تشریفاتی دارد

لاهوتی گفت: تا زمانی که مشکل حل نشده و موضوع اجرای قانون به عنوان یک دغدغه تلقی نشود حضور اتاق در جلسات مختلف حالت تشریفاتی دارد

محمد لاهوتی رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران در ششمین نشست نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه حضور بخش‌خصوصی در جلسات دولتی بیشتر جنبه تشریفاتی دارد، اظهار کرد: لایحه تجارت مشکلات اقتصاد ایران را بیشتر خواهد کرد.

او با اشاره به ارسال نامه‌ای از طرف رئیس اتاق بازرگانی تهران به معاون اول رئیس جمهور در خصوص تاخیر در استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات، افزود: اگرچه دولت تاکید زیادی بر حضور بخش خصوصی در جلسات دارد، اما اکنون شاهد آن هستیم که حضور فعالان اقتصادی در جلسات، بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و شنیدن نظرات خیلی برای دولتمردان اهمیتی ندارد، به این معنا که نظرات بخش خصوصی برای افرادی که باید شنونده پیشنهادات ما باشند، جذابیت ندارد و توجهی به این پیشنهادات هم در تصمیم گیری‌ها نمی‌شود.
لاهوتی با تاکید بر اینکه امروز در کشور قوانین زیادی داریم که اجرا نمی‌شود تصریح کرد: الزامی برای اجرای آن هم وجود ندارد؛ ضمن اینکه اگر هم الزام وجود داشته باشد، کسانی که به آن قانون عمل نمی‌کنند، نگرانی از عدم اجرای آن ندارند و مجازاتی نمی‌شوند.

این مقام مسوول در ادامه از برگزاری یکی از نهاد‌ها با بخش خصوصی که هفته گذشته برگزار شد، خبر داد وگفت: فعالان اقتصادی و حقوقدانان حاضر در جلسه، مخالف قانون جدید تجارت بودند، اما مجلسی‌ها آن را بهترین قانون می‌دانند چرا تا زمانی که مشکل حل نشده و موضوع اجرای قانون به عنوان یک دغدغه تلقی نشود حضور اتاق در جلسات مختلف حالت تشریفاتی دارد و کمتر شنوایی نسبت به این موضوع وجود دارد.

لاهوتی در ادامه از سومین نامه‌ای که درخصوص اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در حوزه صادرات به معاون اول ارسال شده خبر داد و گفت: البته خوده ایشان هم تاکید زیادی بر اجرای قانون داشتند. این در حالی است که ماه‌های زیادی است که استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات، به دلیل قانون بودجه دچار مشکل است؛ بر همین اساس درخواست من آن است، که به دنبال اجرای قانون باشیم؛ چراکه مکاتبات، دیگر پاسخگو نخواهد بود.

(سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸) ۱۲:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها