شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۵
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۸۳۹۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
فودپرس
سرویس اقتصاد

تردید در پول پاشی اتاق بازرگانی برای یک تشکل خاص

اتاق بازرگانی طی سالهای ٩٦ و ٩٧ در مجموع ١٠ میلیارد ریال کمک بلا عوض به کانون انجمنهای صنایع غذایی کرده است.

بررسی صورتهای مالی مجمع عمومی کانون انجمنهای صنایع غذایی نشان می دهد که بیش از ٩٠ درصد این مبلغ صرف هزینه های حقوق و مزایای پرسنل شده است.
 
این در حالی که بسیاری از تشکلهای وابسته به اتاق بازرگانی طی همین مدت کمتر از ١٠ درصد این رقم را دریافت کرده اند.
 
همچنین بنا بر صورتهای مالی اعلام شده از میان بیش از 40 تشکل عضو کانون تنها پنج تشکل حق عضویت سالانه (سالانه 12 میلیون ریال)خود را کامل پرداخت کرده اند و بقیه انجمن ها طی سالهای اخیرپرداختی نداشته اند که این امر را به نوعی می توان به عدم تمایل تشکلهای غذایی در پرداخت مبلغ حق عضویت و یا عدم اعتقاد به عملکرد کانون صنایع غذایی تعبیر کرد. 
لازم به ذکر است که هریک از تشکلهای صنایع غذایی عضو کانون به طور مجزا هر ساله مبالغی را به عنوان کمک بلاعوض از اتاق های ایران و تهران دریافت می کنند.
نکته حایز اهمیت در زمینه پرداختهای اتاق بازرگانی عدم شفافیت درارائه این کمک ها می باشد. به طوری که تا کنون اتاق های بازرگانی ایران وتهران هیچ گونه گزارشی در خصوص نحوه و میزان پرداخت کمک های بلاعوض به تشکلها اعلام نکرده اند و مشخص نیست این کمک ها با توجه به کدام شاخص عملکردی پرداخت می شود.
 
گفتنی است عملکردهایی اینچنینی از سوی اتاق بازرگانی عملا باعث برهم خوردن رابطه منطقی و متعارف بین تشکلها و اعضا شده و به نوعی اتاق با اینکار تیم حاکم بر تشکل ها را از اعضا جدا کرده و با ایجاد وابستگی مدرن، تشکلها را وابسته و محتاج به خود نگه می دارد که همین امرمی تواند منجر به تغییر کارکرد صنفی تشکها به کارکردهای نمایشی وانتخاباتی شود.

 

 

منبع: فودپرس

(شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸) ۱۲:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها