شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۸۳۹۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

کاهش قیمت گوجه، پیاز و سیب‌زمینی

بررسی قیمت انواع میوه و تره‌بار در سطح میادین اصلی و عمده توزیع حکایت از آن دارد که قیمت گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز کاهش قابل توجهی داشته است.

بررسی قیمت میوه در مراکز عمده و اصلی توزیع میوه و تره‌بار تهران در یک هفته گذشته نشان از آن دارد که هر کیلو انار به قیمت ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، انبه ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان، انجیر زرد ۸۰۰۰ تا ۱۲ هزار تومان، انجیر سیاه ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، انگور بی‌دانه قرمز ۸۰۰۰ تا ۱۲ هزار تومان، انگور بی‌دانه زرد ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، انگور صاحبی ۴۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، انگور عسگری ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، آلبالو رسمی ۶۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، آلو سانترال ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، آلو شابلون ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان و آلو قطره‌طلا ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

 
همچنین قیمت هر کیلو پسته تازه ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان، خربزه ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، خیار رسمی ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، خیار گلخانه ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، زغاله اخته ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان، سیب دو رنگ ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، سیب گلاب ۳.۵ تا ۱۰ هزار تومان، شلیل انجیری ۴۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، شلیل شبرنگ ۶۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، شلیل شبرنگ سیبی ۶۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان، شلیل شمس ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان، گلابی ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، موز ۱۰ تا ۱۲ و ۵۰۰ هزار تومان، نارنگی ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، هلو انجیری ۴۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان، هلو هسته جدا ۴۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان، پیاز ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، سیب‌زمینی ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، طالبی ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی ۱۳۰۰ تا ۲۷۰۰ تومان و هندوانه ۴۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان است.
 
لازم به ذکر است که قیمتهای فوق مربوط به چند میدان عمده و اصلی توزیع میوه و تره‌بار در تهران بوده و قیمت‌ها در سطح شهر باید حداکثر ۳۵ درصد بیشتر از نرخ‌های یاد شده باشد.
 
در رابطه با شرایط بازار میوه و سبزی اسدالله کارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی - به ایسنا گفت: افت قیمت گوجه، سیب‌زمینی و پیاز بیش از تصور و تجربه سالهای گذشته فعالان این حوزه بوده و شرایطی بر بازار و حوزه کشاورزی حاکم شده که قیمت برخی از اقلام به شدت کاهش یافته و عاملی شده تا قیمت محصولات حتی برای کشاورز به‌صرفه نباشد.
 
وی ادامه داد: در سالهای گذشته نیز در ایام دهه اول محرم قیمت ميوه و انواع سبزی روند نزولی به خود می‌گرفت که در سال جاری بیش از گذشته افت قیمت میوه و سبزی به ثبت رسیده است.
 
کارگر خاطرنشان کرد: حوزه کشاورزی نیاز به برنامه‌ریزی مدون و بلندمدت در زمینه کاشت، برداشت و صادرات دارد و این در حالی است که در شرایط فعلی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری ها کوتاه‌مدت است.
(شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸) ۱۲:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها