جمعه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۳
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۸۸۳۷۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

بازار ۴۰۰ میلیون نفری صنعت آرد و نان در همسایگی ایران

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی با بیان اینکه ۴۰۰ میلیون نفر در ۱۴ کشور همسایه مصرف کننده حوزه نان هستند گفت: در شرایط کنونی باید در هر حوزه ای که امکان صادرات و ارزآوری برای کشور وجود دارد ورود کنیم که نان صنعتی یکی از آنهاست.

بهمن حسین زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ج.ا.ایران در آستانه برپایی دوازدهمین نمایشگاه نان و غلات گفت: برپایی نمایشگاه صنعت آرد و نان می تواند به فرهنگ سازی، اصلاح الگوی تولید و مصرف غلات، آرد و نان و افزایش سطح فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری در صنعت غلات آرد و نان کمک دوچندانی کند.
وی با اشاره به سرانه مصرف بالای نان در ایران خاطرنشان کرد: طبق اعلام سازمان غذا و دارو سرانه مصرف نان در ایران 125 کیلوگرم است که دو برابر سرانه مصرف اروپایی هاست با این تفاوت که بخش عمده نان مصرفی در اروپا نان صنعتی است در حالی که سهم نان صنعتی در کشور ما 8 تا 9 درصد است و بستر مناسبی برای سرمایه گذاری بدون ریسک در این حوزه در راستای رونق تولید ، اصلاح الگوی تغذیه ای و اشتغالزایی وجود دارد.
حسین زاده با تاکید بر اینکه نباید به راحتی بازار 400 میلیون نفری در 14 کشور همسایه در حوزه نان را نادیده گرفت تصریح کرد: در شرایط کنونی باید در هر حوزه ای که امکان صادرات و ارزآوری برای کشور وجود دارد ورود کنیم که نان صنعتی یکی از آنهاست و برپایی نمایشگاه صنعت آرد و نان می تواند در این زمینه موثر واقع شود.
بنابراین گزارش هم اکنون 160 واحد نان صنعتی در کشور فعال هستند و 95 شرکت داخلی و خارجی از روز جمعه 22 شهریور ماه دستاوردها و توانمندی های خود را در صنعت آرد و نان در فضای حدود 8 هزار مترمربع در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان که در نمایشگاه بین المللی تهران برپا می شود در معرض دید عموم قرار می دهند.
(جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۸) ۱۲:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها