دوشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۳۲۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس سرویس عمومی

قیمت ظروف یکبار مصرف در قزوین کاهش یافته اما...

با آغاز ماه محرم بسیاری از بازارها مانند ظروف یکبار مصرف و لوازم فرهنگی رونق می‌گیرند؛ اکثر فروشندگان ظروف یکبار مصرف در خیابان مولوی و بازار قزوین حضور دارند و با آغاز ماه محرم و اطعام حسینی فروش این ظروف افزایش پیدا می‌کند.

پوریان مهر یکی از کسبه خیابان مولوی است و با اشاره به اینکه از سال 82 در این شغل است، می‌گوید: قیمت ظروف یکبار مصرف نسبت به سال گذشته تغییر نداشته و میزان فروش هم مطلوب است.
وی با اشاره به فروش خود اضافه می‌کند: سال گذشته 1000 بسته و امسال تاکنون 1200 بسته (300 تایی) به فروش رسیده است.

بندرچی هم دیگر کسبه خیابان مولوی و از صنف ظروف یکبار مصرف است و با بیان اینکه میزان فروش 30 درصد کاهش پیدا کرده است، اشاره می‌کند: در شهرک صنعتی البرز، لیا، کاسپین و تاکستان تولید ظروف یکبار مصرف را شاهد هستیم ولی شرکت‌های تولیدی به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه از کیفیت خود کاسته‌اند.
اسماعیل فرجی،  یکی دیگر از کسبه ها می‌گوید: در سال‌جاری قیمت ظروف یک‌بار مصرف به‌صورت میانگین نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و کمبودی در بازار وجود ندارد؛ شاهد کاهش فروش ظروف هستیم چراکه سبک نذورات در نسل جوان فرق کرده و این نسل به سمت نذورات فرهنگی و دیگر نذورات گرایش پیدا کرده‌اند.
مجتبی خلجی، نایب‌رئیس اتحادیه ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی قزوین در گفت‌وگو با ایسنا عنوان می‌کند: قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده و تورم نیز در این‌ بین بی‌تأثیر نبوده است.

وی ادامه می‌دهد: محرم سال 97 با توجه به افزایش قیمت ارز شاهد حباب در ظروف یکبار مصرف بودیم و در سال جاری این حباب از بین رفته و اکنون شاهد کاهش 30 درصدی قیمت‌ها در این حوزه هستیم.
نایب‌رئیس اتحادیه ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی قزوین عنوان می‌کند: حدود 120 توزیع‌کننده ظروف یکبار مصرف در سطح استان قزوین مشغول به فعالیت هستند؛ طبق روال سال‌های گذشته حدود یک میلیون لیوان و 500 تا 600 هزار ظرف غذا عرضه و به فروش می‌رسد.

خلجی اعلام می‌کند: در حال حاضر قیمت ظروف غذای تک‌پُرسی 150 تا 170 تومان و قیمت لیوان یکبار مصرف 500 عددی هم 25 تا 32 هزار تومان به فروش می‌رسد.


(دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸) ۱۱:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها