پنج شنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۸۲۷۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

۷ استان کشور به عنوان پایلوت توسعه اکولوژیک شتر شناسایی شدند

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی بابیان اینکه هفت استان مستعد پرورش شتر در کشور به‌عنوان استان‌های پایلوت شناسایی شدند، گفت: این ظرفیتی برای اشتغال‌زایی نسل جوان است.

مرتضی رضایی ظهر پنج‌شنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی یک‌روزه توسعه اکولوژیک پرورش شتر به میزبانی بیارجمند ضمن بیان اینکه پرورش شتر از دیرباز موردتوجه بوده است، ابراز داشت: هفت استان مستعد پرورش شتر در کشور به‌عنوان استان‌های پایلوت شناسایی شدند.
وی ضمن بیان اینکه توجه به پرورش شتر می‌تواند ظرفیتی برای اشتغال‌زایی نسل جوان محسوب شود، افزود: هدف از برگزاری این قبیل مراسم نیز بازنگری در اهداف پرورش شتر و شناساندن ظرفیت‌های آن برای ایجاد رونق اقتصادی در مناطق خشک و بیابانی است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی بابیان اینکه توجه به پرورش شتر می‌تواند شیر و گوشت موردنیاز مردم را نیز فراهم کند، ابراز داشت: قطعاً در حوزه تولیدات دامی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اشتغال وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است.
رضایی ضمن بیان اینکه منطقه بیارجمند مکان مناسبی برای پرورش شتر است، تصریح کرد: باید کشت گیاه خارشتر و سایر گیاهان شورپسند در مناطق اکولوژیک کشور موردتوجه قرار گیرد تا توسعه پرورش شتر در مناطق مستعد کشور اتفاق افتد که بیارجمند شاهرود از این حیث پتانسیل خوبی دارد.
وی ضمن بیان اینکه تأمین علوفه دستی نظیر یونجه و ذرت مقرون‌به‌صرفه نیست، افزود: باید در تولید و پرورش شتر به سمتی پیش رفت که این حیوان بتواند از گیاهان موجود استفاده کند تا این‌گونه طرح‌ها صرفه و توجیه‌پذیر باشند.

(پنج شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸) ۱۳:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها