چهارشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۲
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۸۲۶۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

بازار تن ماهی ۶۰ درصد کوچک شد

عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون به دلیل افزایش قیمت کنسرو تن ماهی، فروش اغلب کارخانه های تولیدی ۶۰ درصد کاهش یافت و همین امر به تعطیلی برخی کارخانه ها منجر شده است.

« محمد مختاریانی» روز چهارشنبه با بیان اینکه کنسرو تن ماهی در سراشیبی قیمت قرار دارد پیش بینی کرد: با کاهش قیمت دلار و شروع فصل صید، قیمت ماهی تن کاهش یابد که در نتیجه شاهد پایین آمدن قیمت کنسرو تن ماهی در بازار خواهیم شد.
عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران تصریح کرد: بسیاری از خانواده ها کنسرو تن ماهی را به عنوان یک وعده غذایی به دلیل داشتن امگا و نداشتن هیچ گونه مواد افزودنی در سبد غذایی خود استفاده می کردند اما با بالا رفتن قیمت مجبور به حذف آن شده اند.
وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل حذف ارز دولتی ماهی و خروج از گروه کالایی یک، قیمت ماهی داخلی از کیلویی ۱۰ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان افزایش یافت و این موضوع دلیل اصلی افزایش قیمت هر قوطی کنسرو تن ماهی به ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان شد.
مختاریانی اظهارداشت: قیمت هر کیلوگرم ماهی تن اکنون در بازار ۲۱ هزارتومان است که این روند کاهشی استمرار خواهد داشت و قیمت به کمتر از ۱۵ هزارتومان می رسد.
وی گفت: برای حفظ فرهنگ مصرف کنسرو ماهی باید همه تولیدکنندگان و صیادان تلاش کنند تا با حمایت دولت قیمت ها کاهش یابد و قدرت خرید مصرف کننده بالا برود و تولید در این بخش پایدار باشد.
در ابتدای سالجاری به دلیل حذف ارز دولتی ماهی تن و خروج آن از گروه کالایی یک، قیمت هر عدد کنسرو ماهی معمولی  ۱۸۰ گرمی ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و کنسرو تن ماهی با روغن زیتون ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت خورد که حدود ۶ هزار تومان افزایش یافت.
در حالی که پیش از این، نرخ هر کنسرو ماهی تن معمولی بین ۶۵۰۰ تا ۹ هزار تومان بود.
منتقدانِ بر این باورند که با توجه به داخلی بودن مواد اولیه این کالا، گران شدن آن منطقی نیست.

(چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸) ۱۷:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها