سه شنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۸۲۳۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کارخانه تولید بذر اصلاح شده صیفی‌جات راه اندازی می‌شود

کارخانه تولید بذر اصلاح شده صیفی‌جات با امضای تفاهم‌نامه سه جانبه در راستای تامین کامل نیازهای بازار داخلی با تکیه بر قابلیت‌های شرکت‌های دانش بنیان راه‌اندازی می‌شود.

تفاهم نامه سه جانبه حمایت از توسعه فناوری بذر امروز سه شنبه در حاشیه گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های صنعت غذایی در صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای رسیدن به اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دستیابی به امنیت کامل غذایی و خودکفایی در زنجیره تولید در کشاورزی و هم افزایی و تعامل در جهت رشد علم و فناوری در کشور با بهره‌مندی از ظرفیت متقابل علم، فناوری و وقف بین دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و صندوق نوآوری و شکوفایی به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم نامه قرار است در راستای توسعه تولید بذر صیفی‌جات و تامین کامل نیازهای بازار داخلی به ویژه با تکیه بر قابلیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد کارخانه تولید بذر اصلاح شده صیفی جات، توسعه فضای فیزیکی آزمایشگاهی و تحقیق و توسعه تولید بذر در کشور همکاری مشترکی بین این سه نهاد صورت گیرد.
ایجاد کارخانه تولید بذر اصلاح شده صیفی‌جات پیشنهادی از طرف دانشگاه آزاد اسلامی است که مراحل تحقیق، توسعه و بازاریابی آن در ۱۰سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است، این کارخانه طی ۵ سال و در سه مرحله توسعه، از ظرفیت ۲۰۰ میلیون رقم بذر در سال نخست به یک میلیارد رقم در مرحله دوم و در نهایت ۵ میلیارد رقم بذر در مرحله ظرفیت کامل خواهد رسید.
در این تفاهم نامه مقرر شد سالانه ۵ رقم بذر جدید جهت ارتقای کیفیت بذر رایج از جهت سازگاری با عوامل اقلیمی، مقاوم به آفات و بیماری‌های گیاهی، افزایش عملکرد در واحد سطح ایجاد شود.
همچنین، توسعه فضاهای فیزیکی آزمایشگاهی و تحقیق و توسعه تولید بذر در کشور، حمایت از جریان تولید فناوری بذر با به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های طرفین و استفاده از توان دستگاه‌های مرتبط در کشور و نیز تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان سازمان‌های مذکور در خصوص اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه، از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه است.

(سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸) ۱۳:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها