دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۲
سرویس : بازار ارز و طلا
کد خبر : ۸۸۲۰۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس بازار ارز و طلا

بررسی نهایی دستورالعمل استخراج رمز ارزها/ ابلاغ تا پایان ماه

در نشستی با حضور معاونین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت، بررسی نهایی دستورالعمل جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای استخراج رمز ارزها انجام شد.

در این نشست سعید زرندی - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت - گفت: جنس این کار با سایر تولیدات صنعتی کمی متفاوت است و چارچوبهای موجود برای این فرایند، باید با نگاه متفاوت تدوین شود.
وی ادامه داد: با توجه به جدید بودن موضوع استخراج رمز ارز در کشور تلاش کردیم با همفکری و هم اندیشی با صاحبان و فعالان این حوزه و همچنین وزارتخانه های مرتبط با استخراج رمز ارزها، دستورالعمل را نهایی کنیم و آن را در شهریور ماه ابلاغ خواهیم کرد.
او گفت: در موضوع استخراج رمز ارزها، شاید بتوان گفت یکی از موفق‌ترین عکس‌العمل ها در خصوص مواجهه با فناوری‌های نوین انجام شد.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در گذشته با تأخیر زیاد و همچنین با نگاهی بسته با این جور فناوری ها و کسب و کارها برخورد می شد، اما در این موضوع عکس العمل و فوریت تصمیم‌گیری خوبی اتفاق افتاد.
وی گفت: در دستورالعمل ملاحظات وزارت نیرو، ارتباطات و سایر دستگاه ها لحاظ شده و تلاش می‌کنیم شرایط مساعدی را برای فعالان این بخش فراهم آوریم.
او تصریح کرد: با ابلاغ دستورالعمل استخراج رمز ارزها، از فعالیتهای زیرزمینی و غیر قانونی جلوگیری می‌شود و این فعالیت بصورت رسمی و قانونی ادامه پیدا می کند.
در این جلسه معاون وزیر نیرو و مدیرعامل توانیر و معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، دیدگاه‌های خود را در خصوص دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری برای استخراج رمز ارزها ارائه کردند.

(دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸) ۱۵:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها