یکشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۱۴۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس سرویس عمومی

قیمت کالای اساسی برای هیئات‌ مذهبی اعلام شد

قیمت و حجم کالای اساسی در نظر گرفته‌شده برای هیئات‌ مذهبی در ایام مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر اعلام شد.

حسن حنان قائم‌مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: برای ایام ماه محرم و صفر پیش‌بینی شده است که کالاهای اساسی مورد نیاز هیئات مذهبی با قیمت مصوب و حتی با کمتر از نرخ مصرف‌کننده به دست این بخش برسد.
وی افزود: برای این ایام 30 هزار تن برنج، 30 هزار تن روغن، 15 هزار تن شکر، 10 هزار تن گوشت قرمز و 10 هزار تن گوشت مرغ در نظر گرفته شده است که با قیمت مصوب در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرد و شرایط حمل آن به استان‌های مختلف فراهم شده است.
قائم‌مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم برنج 1121 هندی برای هیئات مذهبی 6300 تومان و هر کیلوگرم شکر 3000 هزار تومان است اما قیمت روغن با کمتر از قیمت کارخانه توزیع می‌شود به‌طوری که قیمت روغن حلب 16کیلوگرمی 10 تا 15 درصد کمتر از قیمت مصرف‌کننده به دست هیئات مذهبی می‌رسد.
وی تصریح کرد: قیمت 3 هزار تومانی در نظر گرفته‌شده برای هر کیلوگرم شکر، درب کارخانه است و از بابت حمل این محصول به استانها هزینه‌ای از هیئات مذهبی گرفته نمی‌شود.
حنان یادآور شد که چای و قند به‌نرخ تنظیم‌بازاری نیز در اختیار هیئات مذهبی قرار می‌گیرد.
بنابراین گزارش قیمت در نظر گرفته‌شده برای هر کیلوگرم مرغ برای این مراسم 12500 تومان و گوشت گوساله وارداتی 55 هزار تومان است.

(یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸) ۰۸:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها