چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۸۰۸۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

قیمت موز به کیلویی ۱۳ هزار تومان رسید/افزایش ۱۲ درصدی شش قلم میوه در بازار

کارگر گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو موز با کاهش نسبی در میدان مرکزی میوه و تره بار به ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان رسیده است.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران افزایش قیمت برخی اقلام میوه را مقطعی دانست و گفت: هم اکنون قیمت برخی اقلام همچون موز، خیار، شلیل، سیب، هلو و آلو نسبت به هفته‌های گذشته به طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ درصد در بازار نوسان داشته است.

وی بازگشت حجاج و برگزاری مراسم فشرده عروسی قبل از ایام محرم را دلیل اصلی این نوسانات در بازار دانست و افزود: افزایش کنونی نرخ میوه مقطعی است و با آغاز محرم، قیمت میوه‌ها به سبب افت تقاضا به زیر قیمت واقعی خود در بازار می‌رسد.

کارگر با بیان اینکه قیمت موز در میدان مرکزی میوه و تره بار به کیلویی ۱۵ هزار تومان رسیده بود، گفت: این در حالی است که هم اکنون قیمت موز با حدودی کاهش در میدان مرکزی میوه و تره بار با نرخ ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان عرضه می‌شود و علی رغم آنکه مغازه داران باید با اعمال ۳۵ درصد سود این میوه را به فروش برسانند، اما اعضای ما از اين سود صرف نظر کردند و گا‌ها با نرخ خرید یا سود بسیار کم این قلم را به مشتری عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: قیمت هر کیلو موز بین ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان! /افزایش قیمت موز در بازار مقطعی است

رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هر کیلو انجیر سیاه را ۳ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انجیر سیاه ۳ تا ۷ هزار، انگور بی دانه قرمز ۸ تا ۱۳ هزار، انگور بی دانه زرد ۷ تا ۱۱ هزار، انگور رطبی ۴ تا ۷ هزار، انگور عسگری ۵ تا ۷ هزار، آلبالو رسمی ۶ تا ۹ هزار، آلو شابلون ۴ تا ۸ هزار، آلو قطره طلا ۳ تا ۸ هزار، پسته تازه ۳۵ تا ۵۰ هزار، زغال اخته ۱۰ تا ۱۷ هزار، سیب دورنگ ۴ تا ۷ هزار، سیب گلاب ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار، شلیل انجیری ۴ تا ۸ هزار، شلیل شبرنگ ۶ تا ۱۰ هزار، گلابی ۸ تا ۱۵ هزار، گیلاس صورتی ۵ تا ۸ هزار، هلو انجیری ۴ تا ۹ هزار و هلو هسته جدا ۴ تا ۱۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: هر کیلو انبه با نرخ ۸ تا ۱۱ هزار، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، طالبی ۸ تا ۱۵ هزار، هندوانه ۴۰۰ تا یک هزار، خیار بوته‌ای ۲ تا ۴ هزار و خیار گلخانه ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

کارگر درباره علل گرانی قیمت خیار در بازار بیان کرد: با توجه به آنکه امکان دپو و ذخیره سازی خیار وجود ندارد و این محصول به روز عرضه می‌شود، از این رو ازدیاد تقاضا ناشی از بازگشت حجاج و برگزاری مراسم عروسی و جشن ها، نوسان قیمت در بازار را به همراه داشته است.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو بادمجان دلمه‌ای را یک هزار تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، بادمجان گلخانه ۳ تا ۵ هزار، بامیه ۵ تا ۱۱ هزار، پیاز زرد و شیری یک هزار تا ۲ هزار، سیر خشک ۵ تا ۱۰ هزار، سیب زمینی نو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، غوره آبگیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، غوره عسگری ۵ تا ۸ هزار، فلفل تند ریز ۵ تا ۸ هزار، فلفل شیرین ۷ تا ۱۲ هزار و فلفل دلمه سبز یک هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به نرخ سایر صیفی در بازار گفت: هم اکنون هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کرفس ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، کلم بروکلی ۱۰ تا ۱۵ هزار، کلم سفید یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کلم قرمز یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، گل کلم گلخانه‌ای ۲ تا ۴ هزار، گوجه زیتونی فله ۵ تا ۷ هزار، گوجه فرنگی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، لوبیا سبز ۲ تا ۴ هزار، لیموترش میناب ۷ تا ۱۱ هزار و هویج ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۲ تا ۳ هزار و سبزی خوردن ۲ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد.

کارگر در پایان قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه کمبودی در تولید هیچ یک از محصولات میوه و صیفی نداریم، از این رو پیش بینی می‌شود که با آغاز محرم سیر نزولی قیمت مجدد در بازار آغاز شود و جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه و استمرار روند افزایش قیمت در بازار نیست.
(چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸) ۱۴:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها